ایران آماده همکاری در راستای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر است

۱۳۹۸/۰۹/۲۷ - ۱۱:۲۴:۰۸
کد خبر: ۹۳۸۱۷۹
ایران آماده همکاری در راستای پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر است
نماینده دائم ایران در وین گفت: ایران چه در عرصه مقابله با عرضه مواد مخدر و چه درعرصه کاهش تقاضا و مسائل مرتبط با آن، از ایجاد یا تقویت هر گونه مکانیسم همکاری منطقه ای استقبال کرده و آماده همکاری در این حوزه ها در اشکال مختلف است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ کاظم غریب آبادی، نماینده و سفیر دائمی جمهوری اسلامی ایران در وین، در همایش افتتاح مرکز منطقه درمان اختلالات ناشی از سومصرف مواد مخدر گفت: جمهوری اسلامی ایران با پیگیری یک راهبرد جامع و متوازن، ضمن پیگیری اقدامات منحصر به فرد در عرصه مبارزه با قاچاق مواد مخدر و ثبت بالاترین رکوردهای متصور در کشف و توقیف انواع محموله های مواد مخدر در سطح جهانی در عرصه کاهش تقاضا نیز از جمله در حوزه های درمان، بازتوانی و پیشگیری، گام های بلندی را برداشته است.

غریب آبادی ادامه داد: سالانه تعداد قابل توجهی از معتادان تحت پوشش انواع درمان در کشور قرار می گیرند و برنامه های متنوعی نیز در حوزه پیشگیری توسط نهادهای ذی ربط اجرا می شود. بخشی از این اقدامات در سه حوزه مقابله، درمان وپیشگیری، از سوی نمایندگان دائم جمهوری اسلامی ایران در وین به طور ماهانه به اطلاع مقامات دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سایر کشورها می رسد.

نماینده دائم ایران در وین با اشاره به این موضوع که در حوزه مبارزه با مواد مخدر ترکیبی، مواد روان گردان جدید و مواد پیش ساز نیز جمهوری الاسلامی ایران فعالانه عمل کرده و خواهد کرد: گفت: با توجه به حساسیت بالا و پیچیدگی های موجود در این زمینه، آماده تبادل کمکهای فنی و آموزش های تخصصی از طریق دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل هستیم.

او در خصوص تعیین مرکز ملی مطالعات اعتیاد به عنوان مرکز منطقه ای پژوهش و ظرفیت سازی درمان اعتیاد، اظهار داشت: در توافق میان دفتر مقابله با ستاد مبارزه با مواد مخدر، گام های بسیار مثبت و ارزشمندی برای ارائه آموزش های لازم، ترویج پژوهش های تخصصی و تبادل ظرفیت و تجربیات ذی ربط در سطح منطقه برداشته شد. این اقدام به عنوان گامی در راستای ارتقای حمایت دفتر مقابله از تلاش های جمهوری اسلامی ایران در حوزه کاهش تقاضا محسوب شده که می تواند همکاری های محتوایی منطقه ای و بین المللی را شکل دهد.

او ادامه داد: ایران چه در عرصه مقابله با عرضه مواد مخدر و چه درعرصه کاهش تقاضا و مسائل مرتبط با آن، از ایجاد یا تقویت هر گونه مکانیسم همکاری منطقه ای استقبال کرده و آماده همکاری در این حوزه ها در اشکال مختلف است. در این راستا،مایلم از تلاش های دولت ژاپن در ایجاد زمینه لازم برای راه اندازی ایجاد مرکز قدردانی کنم. جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری که میان تولید کنندگان عمده مواد مخدر قرار گرفته و خسارات جانی و مالی سنگینی رامتحمل شده، از جامعه جهانی و کشورهای توسعه یافته انتظار دارد تا موضوع مبارزه با مواد مخدر را فارغ از ملاحظات سیاسی در دستور کار قرار داده و به مسئولیت مشترک خود در ارائه مساعدت های لازم، عمل کند. بدون شرایط، منافع حاصل از این همکاری بین المللی، متوجه تمامی کشورها و نه فقط جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

غریب آبادی در پایان یاد و نام 3815 شهید کشور را که در راه مقابله با مواد مخدر در طول 4 دهه اخیر شهید شده اند را گرامی داشت و گفت: تلاش های تمامی نیروهای از جمله نیروهای انتظامی و مقابله ای، نهادهای اجتماعی، درمانی و سمن ها تحت هدایت ستاد مبارزه با مواد مخدر را در مسیر اجرای سیاست جامع ایران در حوزه مواد مخدر، ارج می نهم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز