قصاص دختر به جرم قتل مادر

۱۳۹۸/۰۹/۲۸ - ۱۰:۲۸:۲۳
کد خبر: ۹۳۸۵۸۹
قصاص دختر به جرم قتل مادر
دختر معتاد که در جریان درگیری با مادرش او را به‌قتل رسانده بود از سوی قضات دادگاه به قصاص محکوم شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ رسیدگی به این پرونده از فروردین امسال به‌دنبال مرگ مرموز یک زن 60 ساله به‌نام زیبا در خانه‌اش در خیابان انقلاب آغاز شد. دختر وی به نام لیلا که با پلیس تماس گرفته بود، گفت: مادرم به بیماری فراموشی مبتلا و بسیار پرخاشگربود. او روزانه تعداد زیادی قرص مصرف می‌کرد. آخرین بار من و مادرم با هم درگیر شدیم و مادرم با کارد آشپزخانه به سمتم حمله کرد. من برای دفاع از خودم او را هل دادم که سرش با دیوار برخورد کرد. بعد به سمت تراس رفتم تا قلیان بکشم اما مادرم بار دیگر با چاقو به سراغم آمد و بساط قلیان را به‌هم ریخت. من همان موقع خانه را ترک کردم و وقتی برگشتم متوجه شدم مادرم جان سپرده است. در حالی که پزشکی قانونی علت فوت را ضربه مغزی و خون‌ریزی اعلام کرده بود لیلا بازداشت شد و در شعبه ۱۲ دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

در جلسه دادگاه که در شعبه 12 برگزار شد برادر لیلا، پدربزرگ و مادربزرگش برای وی حکم قصاص خواستند.

متهم نیز درباره آخرین درگیری با مادرش گفت: من مادرم را نکشتم روز حادثه من از خانه بیرون رفته بودم تا داروهای مادرم را تهیه کنم امّا وقتی به خانه برگشتم متوجه شدم که کسی در را باز نمی‌کند. به همین خاطر با آتش‌نشانی تماس گرفتم و از پلیس کمک خواستم. آنجا بود که پلیس در را باز کرد و با جسد مادرم روبه‌رو شدیم. پیشانی مادرم خونی بود و من گمان می‌کنم او هنگامی که قصد داشت در خانه را برای من باز کند به زمین افتاد و سرش زخمی شد.

سپس برادر لیلا گفت: من شاهد بودم لیلا بارها مادرم را که بدن ضعیفی داشت کتک زده بود. مادرم همیشه از او می‌ترسید. او سابقه خودکشی داشت و قبلاً چند بار دست به خودکشی زده بود.

با پایان اظهارات این پدر و پسر قضات وارد شور شدند و سرانجام به درخواست اولیای دم متهم را به قصاص محکوم کردند.

نظر شما