در گفت‌وگو با یک کارشناس امور بیمه ای بررسی شد:

شرایط احتساب مدت زمان سربازی برای بیمه‌شدگان چیست؟

۱۳۹۸/۱۰/۰۱ - ۰۶:۱۲:۳۵
کد خبر: ۹۳۹۳۹۶
شرایط احتساب مدت زمان سربازی برای بیمه‌شدگان چیست؟
یک کارشناس امور بیمه گفت: بیمه‌ شده درصورت عدم توانایی پرداخت یکجای حق‌بیمه متعلقه می‌تواند در مهلت مذکور نسبت به ارائه درخواست تقسیط بدهی اقدام کند که در این حالت واحد اجرایی باتوجه به میزان بدهی و سایر ملاحظات، حق‌بیمه متعلقه را حداکثر در ١٢ قسط ماهانه تقسیط خواهد کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ به استناد قانون اصلاح تبصره ماده 14 قانون کار و الحاق یک تبصره به آن مصوب 1383/1/30 و قانون استفساریه قانون مذکور مصوب 1385/3/28مجلس شورای اسلامی و آیین‌نامه اجرایی مربوطه مصوب 1384/4/8هیأت‌ وزیران، احتساب مدت خدمت سربازی و حضور داوطلبانه در جبهه تمامی مشمولین قانون تأمین‌اجتماعی با دارا بودن شرایط مقرر قانونی امکان‌پذیر است.

محمد رستمی، کارشناس امور بیمه، در خصوص احتساب زمان سربازی به سابقه بیمه می گوید: احتساب سوابق موردنظر منوط به بیمه‌پردازی در زمان ارائه تقاضا و داشتن ٢ سال سابقه حق ‌بیمه نزد سازمان و همچنین پرداخت حق‌بیمه متعلقه طبق ضوابط مقرر در ماده ٣ آیین‌نامه اجرایی مذکور به نسبت هفت‌سی‌ام سهم بیمه‌شده و بیست‌وسه سی‌ام سهم دولت است و مهلت پرداخت حق ‌بیمه در صورت پرداخت یک‌جا، حداکثر تا پایان ماه بعد از تسلیم اعلامیه بدهی است.

این کارشناس در پاسخ به این سوال که اگر فرد بیمه شده نتواند به صورت یکجا حق بیمه را پرداخت کند چه کاری را باید انجام دهد؟ اظهار داشت: بیمه‌شده درصورت عدم توانایی پرداخت یکجای حق‌بیمه متعلقه می‌تواند در مهلت مذکور نسبت به ارائه درخواست تقسیط بدهی اقدام کند که در این حالت واحد اجرایی باتوجه به میزان بدهی و سایر ملاحظات، حق‌بیمه متعلقه را حداکثر در ١٢ قسط ماهانه تقسیط خواهد کرد.

این کارشناس بیمه ادامه داد: در هرحال پذیرش سوابق موردنظر و بهره‌مندی از مزایای قانونی آن نزد سازمان تأمین‌ اجتماعی منوط به پرداخت کامل حق‌بیمه در مهلت‌های تعیین شده خواهد بود. در غیر این صورت احتساب  سوابق مذکور براساس تقاضای مجدد و تجدید محاسبه حق‌بیمه با رعایت ضوابط مربوطه میسر است.

رستمی در خصوص چگونگی احتساب مدت خدمت سربازی وحضور داوطلبانه در جبهه بیمه‌شدگان در سوابق بیمه‌ای مشمـولین نیز گفت: کلیه مشمولین قانون تأمین اجتماعی با دارا بودن شرایط مقرر قانونی از جمله بیمه پردازی در زمان ارائه تقاضا و داشتن دو سال سابقه پرداخت حق بیمه می‌توانند نسبت به ارائه درخواست احتساب مدت خدمت نظام وظیفه و حضور داوطلبانه در جبهه خود اقدام نمایند.

این کارشناس بیمه ادامه داد: پذیرش سوابق دوره های مزبور منوط به پرداخت حق بیمه متعلقه وفق ضوابط مقرر به نسبت ٣٠/٧ سهم بیمه شده و ٣٠/٢٣ سهم دولت امکانپذیر خواهد بود.

رستمی در پایان با پاسخ به این سوال که مدارک مورد نیاز برای احتساب مدت خدمت سربازی وحضور داوطلبانه در جبهه بیمه شدگان در سوابق بیمه‌ای چیست؟ عنوان کرد: اصل وکپی کارت پایان خدمت نظام وظیفه و اصل گواهی حضور داوطلبانه در جبهه های نبرد حق علیه باطل از مراجع ذیصلاح مدارکی است که باید برای احتساب مدت خدمت سربازی و حضور داوطلبانه در جبهه بیمه شدگان لحاظ شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز