آروین مطرح کرد؛

شهرداری تهران‌ هیچ گزارش جامعی از روند واگذاری املاک ارائه‌نکرده است / تحقیق و تقحص املاک واگذارشده تصویب شد

۱۳۹۸/۱۰/۰۱ - ۱۰:۲۶:۳۱
کد خبر: ۹۳۹۶۲۳
شهرداری تهران‌ هیچ گزارش جامعی از روند واگذاری املاک ارائه‌نکرده است / تحقیق و تقحص املاک واگذارشده تصویب شد
بهاره آروین ضمن ارائه گزارش کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران از نحوه واگذاری املاک در ده سال اخیر گفت: با وجود پیگیری‌ها شهرداری در این زمینه هیچ گزارش جامعی ارائه نداده است و به همین ضرورت دارد شورا راسا با تحقیق و تفحص از شهرداری به موضوع ورود کند.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ بهاره آروین در صد و هشتاد و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران گزارش کمیسیون برنامه و بودجه را از طرح "تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه واگذاری املاک و مستغلات شهرداری تهران در 10 سال اخیر" گفت: این املاک طی ده سال اخیر به انحاء مختلف از جمله فروش، اجاره یا واگذاری ذیل بند ۶ ماده ۵۵ واگذار شده‌اند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ادامه داد: این طرح در تاریخ ۸ اسفند سال ۹۷ به کمیسیون ارجاع شد. کمیسیون‌های برنامه و بودجه و نظارت حقوقی چندین بار در این زمینه جلسه تشکیل دادند و همچنین ۳ نامه با موضوع دریافت گزارش درخصوص موارد طرح به شهرداری ارسال کردند.

وی افزود: در جلسه اخیر دو ماه مهلت داده شد تا شهرداری گزارش کاملی را درخصوص املاک واگذارشده به شورای شهر تهران ارسال کند اما آنچه ارسال شده صرفا لیستی از بند ۶ ماده ۵۵ است که ابهامات زیادی در آن وجود دارد. ضمن اینکه در این گزارش به موارد بزرگتری از جمله تملک‌های غیرضروری با ارقام بالا و تهاترهایی که معلوم نیست طبق کدام قانون و ضابطه انجام شده‌اند، پرداخته نشده است.

آروین با بیان اینکه متاسفانه فرایندها در سازمان املاک و مستغلات شهرداری اغلب دستی است، گفت: به همین دلیل ممکن است احصای گزارش برای بدنه شهرداری سهل نباشد. به هر حال بعد از حدود ده ماه شورا تلاش کرده اول از شهرداری گزارش دریافت کند و طرح را در قالب تحقیق و تفحص اجرا نکند اما از آنجاکه سازمان املاک و مستغلات به سیستم مالی شهرداری متصل نبوده و نیست، هیچ گزارش یکپارچه‌ای‌ به شورای شهر تحویل نشده است؛ ضمن اینکه تغییرات مکرر رییس این سهزمان نیز مزید بر علت شده است.

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران تاکید کرد: با توجه به آخرین جلسه مشترک کمیسیون‌های حقوقی و برنامه و بودجه و اتمام مهلت دو ماهه و عدم دریافت یک گزارش جامع از سوی شهرداری، هردو کمیسیون‌ به این نتیجه رسیدند که طرح تحقیق و تفحص به صحن بیاید و شورای شهر تهران راسا پیگیر شفافیت‌بخشی به این حوزه شود. بازپس گیری املاک و پیگیری تخلفات انجام‌شده برای جلوگیری از تکرار این اتفاقات دو موردی است که در قالب تحقیق و تفحص دنبال می‌شود.

درنهایت طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران با ۱۸ موافق از ۱۸ نفر حاضر در جلسه علنی شورای شهر به تصویب رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز