کوچه‌ای که نام و نشانی ندارد؛

مردم: دانشگاه تهران جان‌مان را به لب‌مان آورده؛ از ادعای مالکیت خیابان تا کندن تابلو معبر/ دانشگاه تهران: کار ما نیست

۱۳۹۸/۱۰/۰۳ - ۰۹:۰۳:۲۴
کد خبر: ۹۴۰۴۲۷
مردم: دانشگاه تهران جان‌مان را به لب‌مان آورده؛ از ادعای مالکیت خیابان تا کندن تابلو معبر/ دانشگاه تهران: کار ما نیست
کوچه زارع در محدوده طرح توسعه دانشگاه تهران یک شبه بسته و تابلوی آن هم کنده شد اما پشت پرده این ماجرا چیست؟ چرا این اقدام، اهالی کوچه زارع را تا این حد عصبانی کرده است؟

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ طرح توسعه دانشگاه تهران متوقف شده و دانشگاه تهران می‌بایست تا انتهای آبان ماه طرحی برای ساماندهی املاک موجود ارائه می‌کرد اما تا به حال خبری از این طرح نشده است. ساکنین و همسایه‌های دانشگاه تهران گلایه‌های بسیاری از دانشگاه دارند. روزی بو نامطبوع در منطقه امان مردم را می‌برد و روزی معبری بسته می‌شود. ساکنان می‌گویند دانشگاه تهران می‌خواهد ما را به زور از محدوده بیرون کند و هر روز یک برنامه‌ای اجرا می‌کند.

چندی پیش یکی از معابر محدوده طرح توسعه دانشگاه با نیوجرسی بسته شد. این معبر با اعتراض مردم مجدد گشوده شد اما همزمان با بستن این خیابان، تابلو این کوچه هم کنده می‌شود. مردم محدوده می‌گویند این اقدام از سوی دانشگاه تهران صورت گرفته است.

همسایگان محدوده دانشگاه تهران علت این اقدام را از شهرداری و پلیس راهور جویا می‌شوند. این افراد مدعی هستند که پلیس راهور عنوان می‌کند این اقدام به آن‌ها ارتباطی ندارد و شهرداری ناحیه هم به گردن پلیس راهور می‌اندازد.

 به دلیل بستن کوچه و کندن تابلو راه، تردد همسایگان و احیانا تردد خودروهای آتش‌نشانی و امدادی تا اطلاع ثانوی مسدود شده بود و مردم مدعی هستند حراست دانشگاه تهران خواهان بسته شدن این کوچه شده است.

مردم مدعی هستند دلیل بستن خیابان این گونه عنوان شده: این کوچه راه فرار از طرح است!

زارع3

 اما مردم می گویند چرا تابلوی کوچه برداشته شده است؟ چرا کوچه را از سمت دیگری نبستند؟ از سمتی که قبلا بن بست بوده و به خاطر تخریب‌های دانشگاه معبر شده!  بن بست عقاب برای جریمه نشدن ماشین‌های  شخصی و اختصاصی خود که باعث ترافیک و سلب آسایش شده باز می‌شود و کوچه زارع به هر دلیلی بسته شده است!

بنا به گفته یکی از اهالی محدوده طرح توسعه دانشگاه تهران کوچه عقاب که قبلا بن‌بست بوده از سوی دانشگاه تهران تخریب شده و به جای آن دربی نصب شده که تنها کلیدش در دست دانشگاه است.

کوچه عقاب2

کوچه عقاب

فرار از ترافیک

یکی از همسایگان می گوید: کوچه زارع همیشه از این سمت یعنی از خیابان جلالیه باز و محل تردد بوده است.

با اعتراض پیگیری مردم بلوک برداشته شده ولی تابلوها نصب نشده است. در این رابطه اهالی دانشگاه به شهرداری نامه می‌نویسند و به این اقدام اعتراض می‌کنند. آن‌ها حتی عنوان می‌کنند پس از کندن تابلو، نتوانسته‌اند کاشی سر کوچه را بکنند.

(کوچه زارع قبل و بعد از کندن تابلو)

زارع 2

زارع

دانشگاه تهران ادعای مالکیت بن بست زارع را دارد

نامه اهالی و همسایگان محدوده طرح توسعه دانشگاه تهران به شرح ذیل است:

بنام خدا با عرض سلام و احترام خدمت ریاست محترم شهرداری تهران منطقه ۶

ابتدای بن‌بست زارع نزدیک به یک هفته می‌باشد با بلوک و نیو جرسی مسدود شده و عملا ساکنین آن در داخل بن‌بست محبوس شدند و با پیگیری از سامانه ۱۳۷ و ۱۸۸۸ متاسفانه هیچ اقدامی انجام نشده و با مراجعه حضوری به شهرداری منطقه ۶ و ناحیه ۲ اعلام بی‌اطلاعی کردند و همچنین تقصیر را به گردن پلیس راهور انداختند و به پلیس راهور هم مراجعه کردیم گفتند پلیس راهور هیچگونه فعالیتی در داخل شهر ندارد و دانشگاه تهران ادعای مالکیت بن بست زارع را دارد.

 با اعتراض همسایگان و اهالی محل نسبت به سد معبر اصلی (کوی زارع) نه تنها اهمیتی ندادند بلکه تابلوی ورودی زارع که توسط شهرداری بیشتر از ۴۰ ساله نصب شده روز بعدش توسط افرادی که هویت آنان مشخص نیست کنده شده که هنوز جای آن مشخص است و طی پیگیری از شهرداری و اوردن بازرس از منطقه ۶ و با مشاهده خلاف از سوی دانشگاه و بستن عبور و مرور اصلی اهالی و ساکنین محله و بر چیدن تابلو و حبس کردن مردم و تخطی از قانون هیچگونه اقدامی تا بحال انجام نشده در این کوچه چند خانواده زندگی می‌کنند و افراد بیمار سالمند عملا با انجام این کار نه تنها مسیر ساکنین بسته شده بلکه مسیر عبور و مرور خودروهای امدادی و آتش‌نشانی و غیره عملا وعدا بسته شده با انجام چنین کاری چه کسی پاسخگو می‌باشد اگر خدایی نکرده آتش‌سوزی و حادثه‌ای در محل انجام شود دانشگاه یا هر نهاد دیگر فقط ادعای مالکیت زمینی که خریده است را دارد نه تصرف کوچه خیابان بن بست و غیره که املاک مردم در آن وجود دارد چه رسد عبور و مرور افراد و اهالی که بیشتر از ۴۰ سال در این محل ساکن هستند و بیشتر از ۴۰ سال هست که کوچه زارع محل عبور و مرور اصلی می‌باشد و ورودی آن در نقشه های شهرداری مشخص می‌باشد لذا با خریدن چندین ملک و تخریب آن و تبدیل آن به پارکینگ و تغییر کاربری علاوه بر مزاحمت‌هایی که ایجاد می‌کنند کوچه ساکنین اهالی و مردم را مسدود وادعای مالکیت کنند و حق عبور و مرور طبیعی و انسانی ساکنین را از آنان سلب کند و تابلوی کوچه زارع را از جا بکنند که آدرس پستی دچار مشکل شود که مراجعین دچار سردرگمی بشوند ورودی زارع محل عبور و مرور میباشد در ضمن طبق مصوبه شواریعالی شهرسازی در ابان ماه ۹۸ که پیوست نامه ضمیمه میکنم طرح دانشگاه تهران متوقف شده و تمامی املاک از طرح وفریز خارج شدند همره نامه عکس هایی را نیز ضمیمه نامه میکنم

با تشکر آدرس بلوار کشاورز خیابان لالیه بن بست زارع

 لطفا در اسرع وقت به این موضوع رسیدگی فرمایید

با تشکر اهالی کوچه زارع

شهرداری حق کندن تابلو و بستن معبر را ندارد

زهرا نژادبهرام، عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران، در واکنش به این خبر گفت: شهرداری حق ندارد چنین کاری کند. مبنای ما مصوبه های بالا دستی است.

او افزود: آخرین مصوبه اردیبهشت ماه در شورای عالی معماری گذرانده شد و قرار است دانشگاه تهران در این راستای طرح زمین  تملک شده را ارائه کنند. تا آن زمان شهرداری حق ندارد نسبت به هیچ یک از فضاها تعرض کند. در عین حال باید خدمات ارائه کند.

به گفته عضو شورای شهر تهران  دانشگاه تهران روی زمین‌هایی که تملک کرده باید طرح ارائه کند.

او در پاسخ به این سوال که آیا بستن کوچه از سوی پلیس راهور امکان پذیر است؟ گفت: هیچکس نمی‌تواند این کار را انجام بدهد ولی پلیس راهور اگر مصوبه شورای ترافیک را داشته باشد به دلیل اینکه ترافیکی ایجاد شده می‌تواند این کار را انجام بدهد اما باید این مصوبه وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این سوال که دانشگاه تهران در پی لغو مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی است، بیان کرد: نمی‌تواند چنین کاری انجام بدهد.

نژادبهرام افزود: چندین بار شهرداری و وزارتخانه به دانشگاه نامه زده که طرح را ارائه کنند. جوابی هنوز نداده‌اند و وزارتخانه باید تصمیم‌گیری می‌کند. وقتی طرح ارائه نمی‌شود حتما خودشان تصمیمی در رابطه با عدم ارائه طرح اتخاذ می‌کنند.

بستن خیابان و کندن تابلو کار دانشگاه تهران نیست

علی محقر، مدیر اجرایی طرح ساماندهی دانشگاه تهران، در رابطه با بستن این خیابان گفت: دانشگاه تهران مخالف بستن این خیابان بوده و با پیگیری های انجام شده نیوجرسی برداشته می‌شود اما از کندن تابلوی خیابان خبری نداریم.

 

نظر شما