کشف خودروی آمریکایی در البرز/ توقیف ۳۱۸ دستگاه ماینر در قزوین

۱۳۹۸/۱۰/۰۳ - ۱۰:۲۰:۵۸
کد خبر: ۹۴۰۶۶۱
کشف خودروی آمریکایی در البرز/ توقیف ۳۱۸ دستگاه ماینر در قزوین
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: در استان البرز ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان البرز در حین گشت زنی به یک دستگاه خودروی سواری دوج آمریکایی مظنون که پس از توقیف مشخص شد خودرو فاقد هرگونه مجوز تردد می باشد راننده خودرو در اظهارات خود بیان کرد که خودرو را از یک شرکت کارگزاری در تهران خریداری کرده است .

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سید یاسر رایگانی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی، در خصوص مهم ترین پرونده های استانی سازمان تعزیرات حکومتی در جمع خبرنگاران گفت: در استان بوشهر، با گزارش اعلامی از سوی منطقه دوم دریایی سپاه پاسداران استان بوشهر، یک فروند دوبه بنام کشتی سواران و یک فروند لنج باری و یک فروند لنج صیادی در مجاورت شناور مذکور پهلو گیری کرده بودند و در بازرسی مقدار تقریبی 236 هزار و 600 لیتر کشف و متهمان به دلیل خرید و فروش قاچاق سوخت خارج از ضوابط تعیینی دولت به ضبط سوخت مکشوفه و پرداخت 20 میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شدند،اجرای احکام تعزیرات حکومتی استان بوشهر با قطعی شدن حکم پرونده قاچاق سوخت گازوئیل به میزان 99 هزار و 500 لیتر، سوخت مکشوفه را ضبط و 12 میلیارد ریال جزای نقدی صادره را اخذ و به حساب صندوق دولت واریز کردند.

رایگانی ادامه داد: در استان خراسان جنوبی اجرای احکام حکم صادره برای قاچاق یک میلیون و 746 هزار و 594 لیتر گازوئیل به مبلغ 100 میلیارد ریال را وصول کردند.همچنین در استان ایلام با کشف 4 محموله قاچاق دام، پرونده تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفت و نهایتاً 655 راس دام به ارزش 8 میلیارد ریال با توجه به نداشتن مالک به نفع ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) ضبط شد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره قاچاقچی 27 هزار و 232 لیتر گازوئیل در شعبه اول گلوگاه مهریز استان یزد که به پرداخت 8 میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شده است، اظهار داشت: در استان همدان قاچاقچی یک هزار و 776 دستگاه انواع گوشی تلفن همراه به پرداخت 18 میلیارد محکوم شد، همچنین یک دستگاه خودرو سواری شورلت قاچاق ضبط و متهم به دلیل اتمام مهلت قانونی تردد در خارج از محدوده منطقه آزاد بدون تمدید مهلت به پرداخت 11 میلیارد و 749 میلیون ریال محکوم شد.

او ادامه داد: در استان مرکزی عامل قاچاق 128 طاقه پارچه به دلیل حمل و مباشرت در قاچاق به ضبط کالا و پرداخت 3 میلیارد و 855 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد. در استان البرز ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی استان البرز در حین گشت زنی به یک دستگاه خودروی سواری دوج آمریکایی مظنون که پس از توقیف مشخص شد خودرو فاقد هرگونه مجوز تردد می باشد راننده خودرو در اظهارات خود بیان کرد که خودرو را از یک شرکت کارگزاری در تهران خریداری کرده است . پیامها و تبلیغات شرکت فوق الذکر در فضای مجازی و اینترنت مبنی بر فروش دائم یا یکساله خودرو های گذر موقت مورد رصد قرار گرفت که پس از دستگیری روسای شرکت تعداد 17 دستگاه انواع خودروی فاقد مدارک گذر موقت یا اعتبار تردد یکساله کشف و پرونده تخلف تشکیل شد که شعبه متهمین شرکت را در خصوص تعداد 17 خودرو به پرداخت 731 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در خصوص پرونده های استان کردستان نیز بیان کرد: نیروهای نظامی پاسگاه مرزی ساوجی در مناطق مرزی شهرستان مریوان موفق شدند پس از شلیک 15 تیر جنگی و زخمی شدن فرد متهم از وی یک کوله حاوی 11 کیلو 235 گرم طلای سفید و زرد قاچاق را کشف کنند، پس از تشکیل پرونده در تعزیرات حکومتی شهرستان مریوان، متهم پرونده را برای حمل کالای قاچاق به ضبط کالاها و پرداخت مبلغ 12 میلیارد ریال جزای در حق صندوق دولت محکوم کرد.

رایگانی ادامه داد: در استان قزوین با کشف 318 دستگاه انواع ماینر توسط پلیس امنیت، پرونده در شعبه دوم بدوی رسیدگی و متهم به پرداخت 3 میلیارد و 500 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد و محموله نیز ضبط شد. در استان هرمزگان با کشف قاچاق 283 هزار و 900 لیتر نفتگاز یارانه ای حین قاچاق، شعبه اول میناب حکم به ضبط محموله و پرداخت 38 میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد. همچنین در استان سمنان عامل قاچاق 5 میلیون و 854 هزار و 983 کیلوگرم هیدروکربن به پرداخت 164 میلیارد ریال پرداخت بهای مال از دست رفته و و 164 میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

این مقام مسئول افزود: محموله 31 هزار و 750 لیتر نفتگاز از یک دستگاه خودروی نفتکش در استان کرمان کشف شد و پس از رسیدگی متهم به دلیل قاچاق سوخت و همچنین ارزش خودروی حامل محموله به پرداخت 9 میلیارد و 874 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد، در استان سیستان و بلوچستان نیز مأمورین پلیس آگاهی شهرستان ایرانشهر از یک دستگاه خودروی کامیون کشنده مقدار 519 کیسه 25 کیلویی شیر خشک صنعتی پرچرب که به‌صورت غیرقانونی در حال حمل بود را کشف کردند . در همین راستا متهم دستگیر و پرونده در تعزیرات حکومتی مورد رسیدگی قرار گرفت که با توجه به اقرار متهم و سایر مدارک موجود ، شعبه صادر کننده رأی متخلف را به ضبط شیرخشک های مکشوفه و میزان 3 میلیارد و 565 میلیون ریال جریمه محکوم کرد.

وی در خصوص پرونده های استان فارس نیز، تصریح کرد: رسیدگی به پرونده قاچاقچی ارز، مقادیر زیادی ارز شامل 74 هزار پوند انگلیس ، 4 هزار دینار بحرین ، 80 هزار کرون سوئد ، 12 هزار کرون نروژ ، 38 هزار عربستان و 5 هزار بات تایلند از فردی که قصد خروج از کشور از طریق فرودگاه شیراز را داشت کشف شد که متهم علاوه بر ضبط ارزهای مکشوفه به پرداخت جریمه 21 میلیارد ریالی در حق دولت محکوم شد. در استان لرستان نیز پرونده قاچاق لوازم خانگی در شعبه، رسیدگی و حکم به ضبط کالا و پرداخت 9 میلیارد و 962 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت صادر شد، همچنیم متهم پرونده قاچاق ابزارآلات به ضبط کالا و پرداخت 16 میلیارد ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

رایگانی در پایان گفت: در استان آذربایجان شرقی پلیس آگاهی 84 دستگاه ماینر را کشف و گزارش را به تعزیرات حکومتی ارسال کرد و پس از رسیدگی متهم به ضبط محموله و پرداخت یک میلیارد و 528 میلیون ریال جریمه نقدی و ضبط محموله محکوم کرد.محموله 10 هزار عدد مواد محترقه و 98 هزار نخ سیگارت خارجی کشف و پرونده در شعبه بناب رسیدگی شد و نهایتاً متهم به ضبط محموله و پرداخت 2 میلیارد و 700 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد. در شهرستان‌های استان تهران نیز 19 پرونده قاچاق ارز، پوشاک، پارچه، سوخت و پتو توسط مراجع قضائی به ارزش 380 میلیارد ریال تشکیل و در حال رسیدگی است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز