کارت سوخت کدام خودروها باطل می‌شود؟

۱۳۹۸/۱۰/۰۴ - ۲۰:۲۰:۵۶
کد خبر: ۹۴۱۳۰۳
کارت سوخت کدام خودروها باطل می‌شود؟
مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از ابطال کارت سوخت وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث خبر داد و گفت: 2 مرحله اخطار پیامکی برای مالکان وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث ارسال می‌شود و پس از آن، کارت هوشمند سوخت آنها ابطال خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ شهرام رضایی، در خصوص پیامک‌هایی که طی روزهای اخیر برای برخی مردم مبنی بر ابطال کارت سوخت در‌صورت دریافت‌نکردن بیمه شخص ثالث ارسال‌شده، گفت: قانونی به اسم قانون بیمه اجباری شخص ثالث وجود دارد که در ماده ۴۸ این قانون، هم نیروی انتظامی و هم دیگر نهادهای مربوطه را موظف می‌کند که کارت هوشمند سوخت برای کسانی که بیمه شخص ثالث ندارند، صادر نشود.

وی گفت: در این قانون آمده است که ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت مکلف است از صدور هرگونه کارت سوخت و تخصیص اولیه سهمیه و یا ادامه آن برای وسایل نقلیه بدون بیمه خودداری کند، همچنین در تبصره‌ای تأکید شده که بیمه مرکزی و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مکلف هستند که اطلاعات مربوطه به وسایل نقلیه مذکور را به‌صورت برخط در اختیار ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت قراردهند.

مدیر برنامه‌ریزی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: به تعدادی از مردم طی روزهای اخیر پیامک زده شده مبنی بر اینکه بیمه شخص ثالث ندارید، برای گرفتن بیمه شخص ثالث اقدام‌کنید تا کارت سوخت شما باطل نشود.

وی ادامه داد: در واقع ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت به شرکت ملی پخش که متولی و رابط مردم در زمینه کارت هوشمند سوخت است، لینک ارتباطی بیمه مرکزی را داده و بین سامانه هوشمند سوخت و بیمه مرکزی ارتباط برقرار شده تا به کسانی که بیمه اجباری شخص ثالث ندارند، اخطار دهیم که در صورتی‌که برای گرفتن بیمه شخص ثالث اقدام‌نکنند، کارت هوشمند سوخت آنها باطل خواهدشد.

نظر شما