مجید کیان پور، عضو کمیسیون عمران مجلس:

افزایش وام مسکن قابلیت اجرا ندارد!

۱۳۹۸/۱۰/۰۷ - ۱۰:۰۴:۵۱
کد خبر: ۹۴۲۰۶۵
افزایش وام مسکن قابلیت اجرا ندارد!
مجید کیان پور، عضو کمیسیون عمران مجلس، گفت: به نظر می رسد که مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار قابلیت اجرا ندارد، زیرا کمتر خانواده ای است که بتواند ماهیانه بیش از 4 میلیون تومان قسط پرداخت کند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ مجید کیان پور، عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار برای افزایش تسهیلات خرید مسکن، گفت: بر اساس مصوبه اخیر این شورا،  تسهیلات اوراق حق تقدم مسکن با احتساب وام جعاله به 240 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

دریافت کننده وام 240 میلیونی، باید ماهیانه بیش از 4 میلیون تومان قسط پرداخت کند

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعا افزایش تسهیلات مسکن برای افزایش قدرت خرید متقاضایان بسیار مثبت است، اما نکته قابل این است که بر اساس بررسی های صورت گرفته، دریافت کننده وام 240 میلیونی، باید ماهیانه بیش از 4 میلیون تومان قسط پرداخت کند.

مصوبه شورای پول و اعتبار برای افزایش وام مسکن قابلیت اجرا ندارد

وی افزود: به طور حتم مصوبات و تصمیمات شوراها و نهادها باید قابلیت اجرا داشته باشد، به نظر می رسد که مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار قابلیت اجرا ندارد، زیرا کمتر خانواده ای است که بتواند ماهیانه بیش از 4 میلیون تومان قسط پرداخت کند.

کیان پور گفت: افزایش تسهیلات خرید و ساخت مسکن مناسب است، اما باید به صورتی اجرایی شود که خانواده ها بتوانند به تعهداتشان عمل کنند نه آنکه تسهیلات با سودهای بسیار بالا ارائه شود که هیچ فردی نتواند قسط آن را پرداخت کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: به نظر من وزارت راه و شهرسازی باید ضمن کاهش میزان سود دریافتی، دوره بازپرداخت اقساط تسیهلات را بالا ببرد، در شرایط کنونی بالاترین مدت زمان تعیین شده برای پرداخت اقساط، 12 سال است، حال به نظر من وزارتخانه باید این میزان را به حدود 18 سال برساند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی با افزایش چشمگیر قیمت مسکن، اکثر خانوارها توان خرید مسکن را ندارند، حال دولت باید با ارائه تسهیلات خرید مسکن با سود منطقی و تولید انبوه مسکن جهت کاهش قیمتها اقدام کند.

منبع:خانه ملت

نظر شما