رئیس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی :

کاهش ۳۰ درصدی خسارت زلزله با سامانه هشدار سریع

۱۳۹۸/۱۰/۰۷ - ۱۰:۵۸:۲۰
کد خبر: ۹۴۲۱۲۶
کاهش ۳۰ درصدی خسارت زلزله با سامانه هشدار سریع
محمد شکرچی زاده با اشاره به سامانه هشدار سریع از کاهش ۳۰ درصدی خسارت ناشی از زلزله پس از نصب این سامانه‌ها خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد شکرچی زاده، رئیس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی در آیین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های مدیریت بحران شهر تهران گفت: در ایام زلزله بم هستیم زلزله ای که بیش از ۳۰ هزار کشته داد و یک سوم شهر نابود شد. انتظار این است که این زلزله تحول ساز باشد چرا که در برخی از کشورها رویکرد مبارزه با مخاطرات در این دست اتفاقات متحول شد اما ما هنوز نتوانستیم فضا را تغییر دهیم.

او اضافه کرد: گرچه در موقع زلزله بم آیین نامه‌های ما تغییر کرد اما به سامانه ها توجهی نکردیم باید از دستگاه های اندازه گیری به یک سامانه برسیم.

به گفته شکرچی زاده باید سامانه پاسخ سریع بر اساس قانون مدیریت بحران و طبق ماده ۴ استقرار سامانه‌های پاسخ سریع در دستور کار دولت و شهرداری با مسئولیت مرکز تحقیقات انجام شود.

رئیس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی با اشاره به گسل های شهر تهران افزود: گسل های تهران فاصله کمی با یکدیگر دارند اما سیستم پاسخ سریع می تواند در تهران موثر باشد. نسل جدید شتابنگار ،پس از برجام حدود ۱۰ دستگاه در تهران راه اندازی و نصب شد.

رئیس مرکز تحقیقات راه و شهرسازی بیان کرد: حدود ۴۰ دستگاه جدید تا پایان سال راه اندازی خواهیم کرد و امیدواریم حدود صد و یک دستگاه با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان تا اوایل  سال ۱۴۰۰ نصب شود.

او معتقد است که سامانه پاسخ سریع می‌تواند چند دقیقه بعد از زلزله عنوان کند که بیشترین منطقه آسیب دیده کجا است تا بر اساس شکل ساختمان ها و وضعیت جمعیتی و غیره این اطلاعات احصای شود تا در لحظات طلایی بیشترین امدادرسانی را انجام خواهیم داد.

او گفت: تجارب  ما در جهان نشان داده است که بیش از ۳۰ درصد صدمات ناشی از زلزله با این سامانه کاهش پیدا می‌کند.

شکرچی بیان کرد: البته ساخت و ساز خوب و خیلی از مسائل دیگر به موازات این امر باید صورت بگیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز