معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد :

حذف محدودیت‌های به وجود آمده در اجرای قانون در خصوص دامنه شمول قانون بیمه بیکاری / ضرورت بازنگری قانون بیمه بیکاری و تبدیل آن به صندوق بیمه بیکاری

۱۳۹۸/۱۰/۰۷ - ۱۲:۳۷:۲۶
کد خبر: ۹۴۲۲۲۱
حذف محدودیت‌های به وجود آمده در اجرای قانون در خصوص دامنه شمول قانون بیمه بیکاری / ضرورت بازنگری قانون بیمه بیکاری و تبدیل آن به صندوق بیمه بیکاری
حاتم شاکرمی گفت : از هفته آینده تمامی حوزه های معاونت روابط کار به ویژه بخش بیمه بیکاری در 23 استان کشور از طریق سامانه جامع روابط کار ثبت و پذیرش دادخواستها به صورت الکترونیکی انجام می شود .

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ " حاتم شاکرمی " در کارگاه آموزشی "حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری" که با حضور " علیرضا محجوب " نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و " حسین کمالی " مشاور  وزیر تعاون، کار ور فاه اجتماعی برگزار شد، با اشاره به فلسفه و جایگاه بیمه بیکاری گفت: با توجه به تاریخچه قانون بیمه بیکاری، این قانون در دنیا به عنوان یک ضرورت و حقوق بنیادین نیروی کار شناخته شده و هدف از اجرای آن، صیانت از کرامت نیروی کار است .

وی افزود: مطابق با قوانین سازمان بین المللی کار " ilo "، این قانون نوعی حمایت اجتماعی و جبران آسیب های مالی نیروی کار در صورت از دست دادن شغل به دلایل مختلف محسوب می شود.

شاکرمی با اشاره به سند کار شایسته گفت: مصوبات کار شایسته دارای هفت نماگر و شاخص در زمینه های عدالت اجتماعی، گفت و گوی سه جانبه، آزادی انجمن ها و .. است که  3 مورد از این شاخص ها اعم از امنیت شغلی، عدالت و کرامت انسانی در ارتباط با بیمه بیکاری و حمایت های اجتماعی است لذا بر این اساس ضرورت دارد به این قانون به عنوان یک قانون بنیادین کار توجه جدی شود.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین با تاکید بر بازنگری قانون بیمه بیکاری گفت: امروز این قانون باید در مسیر و هم سو با اصلاح ساختار اقتصادی کشور باشد. در این راستا معاونت روابط کار باید با حذف محدودیت های ایجاد شده در دامنه شمول قانون بیمه بیکاری و تشکیل کمیته های تخصصی و جمع آوری پیشنهادات در قالب یک پیش نویس جامع بیمه بیکاری را تهیه و جهت تصویب به دولت و مجلس ارائه دهد.

وی تصریح کرد: با تصویب یک قانون جامع بیمه بیکاری و تبدیل آن به صندوق بیمه بیکاری می توانیم با گردش مالی و تامین هزینه ها اقدامات و فعالیت های درآمدزایی داشته باشیم .

لازم به ذکر است: در این نشست گزارش و آمار عملکرد اداره کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری ارائه شد و همچنین با حضور اساتیدی از دیوان عدالت اداری  و موسسه کار و تامین اجتماعی ،سازمان تامین اجتماعی و  کارشناسان این حوزه مباحثی در پنل پرسش و پاسخ  پیرامون بیمه بیکاری مطرح و به برخی از  سوالات و ابهامات در این حوزه پاسخ داده شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز