سخنگوی آموزش و پرورش تهران:

در صورت تغییر برنامه‌های امتحانی، با مدیران متخلف مدارس برخورد خواهد شد

۱۳۹۸/۱۰/۰۷ - ۱۵:۰۷:۲۱
کد خبر: ۹۴۲۳۴۱
در صورت تغییر برنامه‌های امتحانی، با مدیران متخلف مدارس برخورد خواهد شد
سخنگوی آموزش و پرورش تهران گفت: از نظر قانونی باید بررسی شود آیا کاری که مدیر مدرسه در تغییر برنامه امتحانات انجام داده خلاف قانون است یا خیر، که در صورت احراز موضوع، برخوردهای قانونی صورت خواهد گرفت.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ آلودگی هوا در فصول سرد سال در کلان شهرها باعث شده در فرآیند نظام آموزشی خلل ایجاد شود. این تعطیلات ناخواسته امتحانات نهایی دانش‌آموزان را با تغییراتی همراه ساخته که آن‌ها را گیج و سردرگم کرده است. این درحالی است که برخی از مدارس نیز با عملکردهای شخصی و تصمیمات آنی به این فضای آشفته دامن می‌زنند. 

بر اساس گزارشات رسیده پس از تعطیلات پی در پی بر اثر آلودگی هوا، مدرسه‌ای در منطقه 6 تهران امتحان ریاضی دانش‌آموزان را بدون اطلاع‌رسانی به تمام والدین به امتحان دینی تبدیل کرد که با موج اعتراضات دانش آموزان و اولیا آن‌ها مواجه می‌شود. مسئولان این مدرسه در پاسخ به خانواده‌های معترض مدعی بودند که از طریق پیامک این تغییر برنامه را به خانواده‌ها ابلاغ کرده‌اند اما در سوی مقابل این خانواده‌ها تاکید داشتند پیامکی از سوی مدرسه دریافت نکرده‌اند!

در این رابطه با مسعود ثقفی، سخنگوی آموزش و پرورش تهران، گفت‌وگو کردیم که در ادامه می خوانید.

مسئولیت تغییر برنامه امتحانی بر عهده چه کسی است و اعلام تغییر موارد امتحانی در زمان کوتاه تا چه میزان مورد تایید است؟

مسئولیت اینگونه موارد با مدیر مدرسه است. قطعا مدیران مدارس باید از راه‌کارهایی استفاده کنند که بتوانند اطلاع‌رسانی به موقع و صحیحی برای دانش آموزان داشته باشند.

اما ممکن است برخی اوقات مدیر یک مدرسه همه راه کارها را استفاده کند اما به این دلیل که عده‌ای بی‌توجه هستند و هیچ راه و روشی را دنبال نمی‌کنند، در نهایت به خطا روند. اما به هرجهت اگر مدیر مدرسه قصد چنین تغییری را داشت باید از قبل اعلام می‌کرد.

در صورت تخلف آیا برخوردی با این مدرسه می‌شود یا خیر؟

بستگی به این موضوع دارد که مشخص شود آیا تخلفی صورت گرفته یا خیر. همچنین از نظر قانونی باید بررسی شود آیا کاری که مدیر مدرسه در تغییر برنامه امتحانات انجام داده خلاف قانون است یا خیر، که در صورت احراز موضوع، برخوردهای قانونی صورت خواهد گرفت.

آیا اطلاع‌رسانی‌های اینچنینی و تغییرات سریع و یکدفعه‌ای درست است؟

به شخصه چنین روشی را نمی‌پسندم که به یک باره برنامه امتحانی تغییر کند. اما همانطور که گفته شد اگر این کار در مدرسه‌ای صورت گرفت باید بررسی شود و از مسئولان مدرسه هم در این مورد پرس‌وجو کرد چراکه امکان دارد آن‌ها هم حرفی برای گفتن داشته باشند. به عنوان مثال ثابت شود اطلاع‌رسانی به موقع و دقیقی داشته‌اند و از طریق ابزارهایی که موجود بوده است این تغییر را اعلام کرده‌اند و بی‌توجهی از جانب آن ها صورت نگرفته است.

خانواده‌ها از چه راهی می‌توانند شکایات خود را دنبال کنند؟ 

از طریق اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش شهر تهران با شماره تماس 88964006 می‌توانند تماس بگیرند و موارد مدنظر خود را مطرح کنند. نیروهای این اداره بازرسانی را برای بررسی به مدرسه مورد نظر می‌فرستند  و پس از ارزیابی نتایج را اعلام می‌کنند.

آیا در صورت محرز شدن تخلف مدرسه مدنظر امکان آزمون مجدد دانش‌آموزان در درسی که تغییر داده شده، وجود دارد؟

اینکه امتحان مجدد از بچه ها گرفته شود بستگی به این دارد که تمام ابعاد قضیه سنجیده شود و سپس نتیجه نهایی اعلام شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز