اسلامی خبر داد:

رایزنی برای پذیرش تضامین بانک‌های ایرانی نزد کارفرمایان خارجی

۱۳۹۸/۱۰/۰۹ - ۱۲:۰۲:۰۱
کد خبر: ۹۴۳۳۳۱
رایزنی برای پذیرش تضامین بانک‌های ایرانی نزد کارفرمایان خارجی
وزیر راه و شهرسازی از رایزنی با کشورهای همسایه برای پذیرش تضامین بانک‌های ایرانی نزد کارفرمایان خارجی در حوزه صدور خدمات فنی و مهندسی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ «محمد اسلامی» روز دوشنبه در دومین همایش و نمایشگاه بین المللی صنعت در هتل المپیک تهران افزود: به دلیل مزاحمتی که تحریم‌ها برای صدور خدمات فنی و مهندسی ایجاد کرده، ایران در بخش تضامین بانکی و شرکت در مناقصه‌ها مشکل دارد.

وی گفت: به همین دلیل در تلاشیم تا شرایط حضور شرکت‌های ایرانی که در زمینه صنعت ساختمان فعالیت دارند را در کشورهای هدف تسهیل کنیم و به این منظور رایزنی کردیم تا تضامین بانک‌های ایرانی مورد پذیرش کارفرمایان خارجی قرار بگیرد که در این صورت، فرصت خوبی برای ایران در بازار ساختمان کشورهای همسایه به وجود می‌آید.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد که شرکت‌های تولیدکننده مصالح ساختمانی در داخل کشور باید با شرکت‌های خارجی برنامه تولید مشترک داشته باشند تا بتوانیم از این طریق تحریم‌ها را دور زده و به برند مشخصی برای صادرات خدمات فنی و مهندسی برسیم.

وی بیان داشت: رونق صادرات خدمات فنی و مهندسی با اعتمادسازی به وجود می‌آید و در این راستا لازم است در داخل کشور با اهلیت‌سنجی بخش خصوصی، شرکت‌هایی برای بازارهای خارجی انتخاب شوند که این اعتماد را به وجود آورند.

اسلامی هم چنین از توافق اخیر وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و میراث فرهنگی برای نوسازی بافت‌های فرسوده خبر داد و گفت: با وزارت میراث فرهنگی توافق کرده‌ایم تا محدوده‌های بیشتری را که اکنون تحت عنوان «بافت تاریخی» فریز شده اند، آزادسازی کنند و مردم بتوانند متناسب با شرایط همان بافت، اقدام به ساخت و ساز کنند اما قرار نیست برج سازی شود.

وی در پاسخ به پرسشی درباره ساخت مسکن‌های ۲۰ تا ۳۰ متری گفت: در دولت تدبیر و امید خانه ۳۰ متری ساخته نخواهد داشت و ساختن خانه‌های ۳۰ متری سیاست ما برای خانه دار شدن مردم نیست.

نظر شما