اگر حواس پرت هستید مراقب باشید!/ این حوادث خطرناک در کمین شما خواهد بود

۱۳۹۸/۱۰/۰۹ - ۲۲:۱۰:۰۰
کد خبر: ۹۴۳۴۲۵
یکی از نشانه های حواس پرتی، آلزایمر است که به طور مستقیم و غیر مستقیم با ایجاد بیماری‌های روحی و جسمی در فرد او را به سوی مرگ سوق می‌دهد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ گاهی اوقات همین حواس‌پرتی‌های ساده و پیش پا افتاده ممکن است خبر از یک بیماری و یا فاجعه‌ای بزرگ دهد که در صورت پیشگیری و درمان می‌توانیم به سادگی از آن ها عبور کنیم و در همین راستا امروز خبرگزاری آنا قصد  دارد تا شما را بیشتر با این ماجرا آشنا کند.

 

بهره‌وری بالا برابر است با حواس پرتی بالا!

ابزار‌هایی که ما امروزه برای بهره‌وری در اختیار داریم، بسیار شگفت انگیز هستند. شما می‌توانید کسب‌وکار خود را به کمک وسایلی که در اختیار دارید بگردانید، و می‌توانید کار‌های مهم خود را، از هر نقطه‌ی کره‌ی زمین که هستید انجام دهید.

از طرفی، با در اختیار داشتن قدرت بهره‌وری، حواس پرتی نیز به وجود می‌آید، درست در زمانی که از ابزار‌های ارتباطی مختلف استفاده می‌کنید، ممکن است همزمان، از هر کسی در هر مکانی پیامی دریافت کنید. شما می‌توانید به خواندن داستان‌های تمام نشدنی مشغول شوید و شروع به جستجو و مرور اطلاعات، عکس‌ها و تصاویر نامحدود موجود در فضای مجازی کنید.

شما تلفن همراه خود را به قصد انجام کار روشن می‌کنید، اما ۳۰ دقیقه به بررسی پست الکترونیکی خود، چک کردن فیسبوک و یا گشتن در شبکه‌های اجتماعی مختلف می‌گذرانید و با وجود تمام حواس‌پرتی‌هایی که وجود دارند، چگونه می‌توانید به غیر از چند لحظه، واقعا بر روی کار خود متمرکز شوید؟

برای انجام وظایف خود زمان مشخصی را تعیین کنیدانجام دادن یک کار و به اتمام رساندن آن نیاز به نظم و انضباط و همچنین نیاز به تمرین دارد. یکی از بهترین روش‌هایی که برای تقویت تمرکز و افزایش بهره‌وری بکار می‌رود این است که برای انجام کار خود، زمان مشخصی را تعیین کنید، در حقیقت، شما باید یک محدودیت زمانی مشخص، به هر یک از فعالیت‌های خود اختصاص دهید.

استفاده از یک زمان‌سنج برای انجام کارها، می‌تواند به شما برای متمرکز شدن بر روی کارتان و جلوگیری از ایجاد حواس‌پرتی کمک کند. به منظور متمرکز ماندن بر روی کار، ساعت خود را بر روی ۵، ۱۰ و یا حتی ۳۰ دقیقه، با توجه به کاری که قصد به اتمام رساندن آن را دارید تنظیم کنید.

استفاده از یک زمان‌سنج، سبب ایجاد انتظاراتی در ذهن شما شده که باعث به وجود آمدن تمرکز بر روی کار تعیین شده می‌گردد.

حال بررسی می‌کنیم که استفاده از یک زمان‌سنج چگونه به افزایش بهره‌‌وری کمک می‌کند:

۱- یک کانون توجه خاص ایجاد می‌کند

استفاده از یک زمان‌سنج سبب به وجود آمدن انتظاراتی می‌گردد که در یک چهارچوب زمانی، به شما کمک می‌کند تا تنها بر روی یک مورد خاص متمرکز شوید. تا وقتی که زمان شما به پایان می‌رسد تمرکز خود را بر روی کار مورد نظر حفظ کنید. سپس می‌توانید به انجام کار‌های دیگر بپردازید.

۲- نظم تدریجی ایجاد می‌کند

آیا شما می‌توانید بر روی کار خود متمرکز بمانید؟ برای ۱۰ دقیقه؟ یا حتی برای ۵ دقیقه؟ بهتر است در این زمینه برای خود چالشی ایجاد کنید یا اگر لازم است آن را به یک بازی تبدیل کنید. اما تا وقتی که زمان شما به پایان نرسیده است، تسلیم نشوید.

۳- منجر به افزایش بهره‌وری می‌شود

وظایف شما می‌توانند با توجه به زمانی که به آن‌ها اختصاص می‌دهید، به طول بیانجامند. اگر شما تنها ۲۰ دقیقه را به انجام کاری اختصاص دهید، شگفت زده خواهید شد که با چه سرعتی می‌توانید به جمع بندی کار‌های خود بپردازید.

۴- انگیزه و شتاب ایجاد می‌کند

برای انجام کار‌های دشوار و ناخوشایند، تنظیم زمان سنج، امکان شروع کار را در اختیار شما قرار می‌دهد. حتی شما می‌توانید با اختصاص دادن ۲۰ دقیقه به یک پروژه‌ی دشوار، شروع به کار کنید. زمانی که در آن مسیر شروع به حرکت کردید، مطمئن باشید که تمایل به ادامه آن را خواهید داشت.

۵- از ایجاد وقفه جلوگیری می‌کند

از زمان سنج خود به منظور جلوگیری از بروز وقفه، استفاده کنید. چه زمانی که تلفن شما در حال زنگ خوردن است، و یا پیامکی برای شما فرستاده شده است و یا کسی پشت در است. همه‌ی آن‌ها می‌توانند تا تمام شدن زمان شما صبر کنند. شما می‌توانید بگویید: من ۱۵ دقیقه‌ی دیگر کار دارم، آیا ممکن است ۱۵ دقیقه‌ی دیگر تشریف بیاورید؟

استفاده از زمان‌سنج، از به تعویق انداختن کار‌ها جلوگیری می‌کند. همچنین، ایجاد محدودیت زمانی شما را بر روی انجام کار متمرکز کرده و بهره‌وری شما را افزایش می‌دهد. این روند احتیاج به نظم دارد.

شما باید در برابر وسوسه‌ی استفاده از تلفن همراه خود برای سرگرمی و یا سایر تفریحات مقاومت کنید، تا زمانی که کارتان تمام می‌شود تمرکز خود را حفظ کنید، سپس می‌توانید به انجام کار‌های دیگر بپردازید. ما به شما می‌گوییم که چطور باید ردپای قاتلان تمرکز را از زندگی روزانه‌تان پاک کنید.

حواس پرتی‌های کوچک که خبر از فاجعه‌ای ترسناک در مغز می‌دهند

یافته‌ها در خصوص اولین نشانه‌های بسیار ظریف، اما قوی در ابتلای افراد به بیماری آلزایمر توسط دانشمندان دانشگاه تمپل در فیلادلفیای آمریکا مورد بررسی قرار گرفته است.

کارشناسان در یک آزمایش جالب در یک آزمایشگاه که تمام وسایل خانه در آن قرار داشته است، ۹۰ فرد سالمند که ۴۰ نفر از آن‌ها مبتلا به آلزایمر بوده اند را مورد بررسی قرار داده و از آن‌ها خواسته اند کار‌های روزانه خود را انجام دهند.

افراد مبتلا به مراحل اولیه آلزایمر اشتباه‌های فراوان و بسیار کوچکی در انجام کار‌های خود داشته اند، ولی افراد سالمند چنین اشتباهاتی را انجام نداده اند.

زوال عقل گونه‌های فراوانی دارد که خطرناک‌ترین آن بیماری آلزایمر است، همه افراد مبتلا به زوال عقل تا مرز جنون و بی خبری از خود پیش نمی‌روند و با وجود اینکه هنوز درمان قطعی برای این بیماری پیدا نشده، اما برخی دارو‌ها و مراقبت‌ها به ویژه از سوی اطرافیان می‌تواند از سرعت پیشرفت آن بکاهد.

همانطور که می‌دانید؛ آلزایمر خود منجر به مرگ فرد نمی‌شود، اما به طور مستقیم و غیر مستقیم با ایجاد بیماری‌های روحی و جسمی در فرد او را به سوی مرگ سوق می‌دهد.

گوشه گیری و انزوا، فراموش کردن مصرف دارو‌ها و مراجعه به پزشک، رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان، بالا رفتن فشارخون، پریشانی، ترس و اضطراب، سرگیجه، افتادن از ارتفاع، کم بینایی، امکان بروز تصادف رانندگی و مواردی از این دست از جمله خطر‌های پیش رو برای افراد مبتلا به آلزایمر است.

با شناسایی هرچه سریع‌تر این بیماری و بررسی روند رشد آن، خود فرد و اعضای خانواده می‌توانند برنامه ریزی لازم برای مراقبت و کنترل بیماری را انجام دهند.

کارشناسان امیدوار هستند در آینده نزدیک درمان نهایی برای این بیماری فراگیر عصر مدرن پیدا شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز