در گفت‌و‌گو با سخنگوی اورژانس کشور مطرح شد؛

در هفته اول دی‌ماه، گاز گرفتگی جان ۱۸ نفر را گرفت/ مسمومیت با گاز CO چه علائمی دارد؟

۱۳۹۸/۱۰/۱۰ - ۲۳:۱۱:۳۰
کد خبر: ۹۴۳۵۹۷
در هفته اول دی‌ماه، گاز گرفتگی جان ۱۸ نفر را گرفت/ مسمومیت با گاز CO چه علائمی دارد؟
خالدی گفت: در هفته اول زمستان، 18 نفر دچار خفگی شدند که استان فارس بیشترین آمار را در میان استان های کشور در این موضوع دارد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور در خصوص خفگی و مسمومیت با گاز CO گفت: هنگامی که این گاز وقتی وارد سیستم تنفسی شخص شود بلافاصله با گلبول‌های قرمز وارد واکنش شده و باعث می شود تا اکسیژن کمتری به اعضای بدن برسد.

او با بیان اینکه در هفته ابتدایی دی ماه  ۳۴۵ نفر دچار مسمومیت با گاز co شده‌اند، ادامه داد: از این تعداد، 234 نفر به مراکز درمانی و 93 نفر در محل درمان شده‌اند.

سخنگوی اورژانس کشور، سوزش چشم‌ها، احساس خواب آلودگی و خستگی مفرط را از جمله عوارض مسمومیت با گاز منواکسید کربن عنوان کرد و توضیح داد: در این حالت اگر شخص سعی کند سرپا بایستد، دچار سرگیجه به همراه حالت تهوع شده و چشم‌ها اغلب سیاهی می‌رود.

خالدی افزود: افرادی که در یک فضای سربسته در معرض استنشاق این گاز قرار می‌گیرند اگر هر چه سریع‌تر مکان را ترک نکرده و هوای تازه تنفس نکنند، دچار بیهوشی و در نهایت خفگی می شوند.

خالدی

او تعداد فوتی‌ها در هفته نخست دی ماه را 18 نفر اعلام کرد و توضیح داد: تهران، فارس و خراسان رضوی به ترتیب با 72، 54 و 21 نفر بیشترین مسمومیت را در بین استان‌های کشور داشته‌اند.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که بیشترین فوتی‌ها در کدام استان ها و چند نفر بوده است، گفت: استان فارس با ۶ نفر، اردبیل با ۴ نفر، خراسان رضوی با ۲ نفر و تهران نیز با ۲ نفر آمار فوتی هفته نخست دی ماه سال جاری به دلیل مسمومیت گاز منواکسید کربن بوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز