افزایش تدریجی آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی

۱۳۹۸/۱۰/۱۵ - ۰۹:۰۶:۰۴
کد خبر: ۹۴۵۷۹۵
کارشناس هواشناسی گفت: روز سه شنبه این هفته جوی پایدار بر روی کشور خواهیم داشت که این موضوع سبب افزایش تدریجی میزان غلظت آلایندگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهد شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ کبری رفیعی اظهار داشت: امروز فعالیت سامانه بارشی در شرق کشور خواهد بود و از میزان شدت بارش‌ها در مناطق غربی کشور کاسته می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین امروز در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، جنوب و سواحل دریای خزر به شکل پراکنده ادامه بارش‌ها را خواهیم داشت. بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف خواهد بود. این وضعیت در مناطق جنوبی کشور نیز به شکل رگبار و رعد و برق خواهد بود و در مناطق مستعد هم بارش تگرگ دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی ادامه داد: امروز (یکشنبه) در مناطق شرق، جنوب شرق و بخش‌هایی از جنوب کشور وزش باد شدید را خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: فردا (دوشنبه) بارش باران در شمال شرق و جنوب شرق به شکل پراکنده ادامه پیدا می‌کند و از اواخر وقت فردا این سامانه از کشور خارج می‌شود.

ورود سامانه بارشی جدید از بعدازظهر چهارشنبه

رفیعی ادامه داد: بعدازظهر چهارشنبه سامانه جدید بارشی از غرب وارد کشور می‌شود و بارش پراکنده باران و برف را برای این مناطق پیش بینی می‌کنیم. روز پنجشنبه ب گستره مناطق تحت تاثیر این سامانه افزوده می‌شود.

کارشناس هواشناسی گفت: از امروز بعدازظهر تا روز سه شنبه مناطق مرکزی و شرق خلیج فارس و تنگه هرمز و شرق دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

وزش باد در تهران

وی ادامه داد: تهران احتمالا امروز بارش پراکنده را خواهد داشت و در بعدازظهر امروز ( یکشنبه) هم وزش باد پیش بینی می‌شود. حداکثر دما در تهران پیش بینی می‌شود ۶ درجه بالای صفر برسد که نسبت به دیروز ۲ درجه کاهش خواهدداشت.

این کارشناس هواشناسی افزود: حداقل دما امروز تهران به ۲ درجه بالای صفر رسید و پیش بینی شده فردا صبح به یک درجه زیر صفر برسد.

رفیعی ادامه داد: سردترین مرکز استان ارومیه با دمای حداقل شش درجه زیر صفر بود و زنجان و شهرکرد چهار درجه زیر صفر و ایلام و اردبیل و تبریز هم دمای ۲ درجه زیر صفر را تجربه کردند در حالیکه دیروز گرم ترین مرکز استان اهواز با دمای حداکثر ۲۷ درجه بالای صفر بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز