سخنگوی سازمان غذا و دارو:

از کانال‌های دیگر داروهای بیماران MPS را تامین می‌کنیم/ آمریکا اشک تمساح می‌ریزد و به نابودی کشور ما فکر می‌کند

۱۳۹۸/۱۰/۱۷ - ۲۳:۱۵:۳۶
کد خبر: ۹۴۶۰۳۰
از کانال‌های دیگر داروهای بیماران MPS  را تامین می‌کنیم/ آمریکا اشک تمساح می‌ریزد و به نابودی کشور ما فکر می‌کند
جهانپور گفت: ما تلاش می‌کنیم از کانال‌های مختلف داروهای بیماران MPS را تامین کنیم.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو، در خصوص کمبود داروهای MPS گفت: قرار بود داروهای بیماران MPS  از سوی شرکت آمریکایی تولیدکننده این دارو، ‌تامین شود که به دلایل مختلف، به دنبال تحریم‌ها، این دارو را در اختیار ما قرار نداده‌اند.

او ادامه داد: در روزهای آینده عملا ذخیره دارویی ما در حوزه بیماران MPS صفر می‌شود. در این زمینه پیش از این هم هشدار داده بودیم و وزیر بهداشت هم اخیرا به دبیرکل سازمان بهداشت جهانی نامه زدند و درباره این رفتار غیرانسانی و خلاف موازین بین‌المللی که به نوعی حیات و زندگی بیماران مبتلا به MPS را تحت تاثیر قرار می‌دهد، هشدار دادند.

جهانپور تاکید کرد: تنها سه شرکت داروهای MPS را تولید می‌کنند که دو شرکت آمریکایی و یکی از شرکت‌ها کره‌ای است. متاسفانه شرکت کره‌ای هم تحت فشار آمریکایی‌ها و به‌رغم میل باطنی‌اش نتوانست به ما دارو دهد. البته ما تلاش می‌کنیم تا از کانال‌های مختلف داروهای این بیماران را تامین کنیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: مجامع بین‌المللی باید این رفتار زشت آمریکا را ببینند. آمریکا فقط شعار می‌دهد و در ظاهر برای مردم ما اشک تمساح می‌ریزند اما در باطن به چیزی غیر از نابودی کشور و مردم ما فکر نمی‌کنند.

او با اشاره به مشکلات در تامین پانسمان‌های بیماران پروانه‌ای، گفت: در حال حاضر پانسمان‌های مورد نیاز این بیماران را تامین کردیم. در مجموع ذخایر دارویی و تجهیزاتی‌مان در زمینه بیماران خاص کافی است.

جهانپور عنوان کرد: البته به هر حال آمریکایی‌ها و غربی‌ها هر کاری که از دست‌شان برآمده انجام داده‌اند و هر سنگی را که توانسته‌اند می‌اندازند اما ما هم تلاش می‌کنیم داروهای مورد نیازمان را تامین کنیم. آمریکایی‌ها به شدت سنگ‌اندازی می‌کنند و علاوه بر فشارهای بانکی که هر روزنه مبادلاتی که وجود داشته باشد را می‌بندند، از طرفی هم به شرکت‌ها اعلام می‌کنند نباید به ایران دارو بدهند. به عنوان مثال آمریکایی‌ها مشخصا به همین شرکت کره‌ای تولید کننده داروهای بیماران MPS اعلام کردند اگر با ایران کار کردید، دیگر با ما و کشورهای متحد ما نمی‌توانید کار کنید. شرکت هم نمی‌خواهد بازار چند میلیاردی‌اش را از دست بدهد. بنابراین شرکت‌ها را مجبور می‌کنند که با ما کار نکنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز