قتل بر سر پول خرد در نانوایی

۱۳۹۸/۱۰/۱۷ - ۰۸:۵۴:۲۰
کد خبر: ۹۴۶۸۱۷
قتل بر سر پول خرد در نانوایی
کارگر نانوایی که به خاطر پول خرد، مرد معتادی را به قتل رسانده بود پس از ۸ سال موفق شد رضایت اولیای دم را به شرط پرداخت دیه ۵۰۰ میلیون تومانی به‌دست آورد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ رسیدگی به این پرونده از سال 90 با مرگ جوان معتادی در یکی از بیمارستان‌های استان البرز در دستور کار پلیس قرار گرفت. بلافاصله تحقیقات در خصوص علت مرگ جوان آغاز و مشخص شد که او در جریان درگیری با شاگرد یک نانوایی مجروح و پس‌از انتقال به بیمارستان فوت کرده است.

بلافاصله شاگرد نانوایی دستگیر شد و ضمن اعتراف به قتل درباره علت درگیری گفت: مقتول پس‌از ورود به نانوایی از من درخواست پول کرد. من داخل دخل را نگاه کردم و چون پول خردی در آنجا نبود به او گفتم پول خرد نداریم اما شروع به فحاشی کرد. همین مسأله موجب شد تا با او درگیر شوم و میله آهنی نوک تیزی را که برای برداشتن نان از داخل تنور از آن استفاده می‌کنیم به او زدم اما میله اتفاقی به‌گردنش خورد و  بشدت زخمی شد. همان موقع او را به بیمارستان رساندم اما فوت کرد.با اعتراف‌های این متهم 25 ساله وی به اتهام قتل عمد در شعبه یک دادگاه کیفری استان البرز به ریاست قاضی رنجبر محاکمه شد و پدر، مادر و فرزند خردسال مقتول به‌عنوان اولیای دم خواستار قصاص متهم شدند.آنگاه متهم به موضوع دفاع مشروع از خودش پرداخت اما این دفاع او از سوی قضات دادگاه رد شد و متهم به اتهام قتل عمد به قصاص محکوم شد.

با این حال مددکاران زندان مرکزی کرج با تلاش فراوان موفق شدند اولیای دم را راضی کنند تا با دریافت 500 میلیون تومان از حق قصاص خود گذشت کنند. سرانجام پس از 8 سال 430 میلیون تومان از مبلغ دیه درخواستی اولیای دم با تلاش نیکوکاران و مددکاران فراهم شد و این متهم تنها 70 میلیون تومان تا آزادی فاصله دارد.

گفت‌و‌گو با متهم

آیا مقتول را می‌شناختی؟

بله چند روز قبل از حادثه مرحوم را دیدم که از دکه کنار نانوایی ما دزدی کرد وقتی به صاحب دکه گفتم آنها با هم درگیرشدند اما خودم مانع دعوای آنها شدم.

ساکن کرج هستی؟

نه. به اتفاق خانواده‌ام در روستایی نزدیک کرج زندگی می‌کردیم و وضع مالی خوبی نداشتیم. 7 سالی بود که در آن نانوایی کار می‌کردم.

وقتی به قصاص محکوم شدی چه احساسی داشتی؟

از زمان صدور حکم هرشب کابوس می‌بینم و امیدوارم خدا کمکم کند تا بتوانم با پرداخت دیه از این برزخ رها شوم.

نظر شما