اعضای شورای اسلامی شهر تهران اعتراض فرمانداری به مصوبه سیاست‌های اجرایی بودجه ۹۹ شهرداری را وارد ندانستند

۱۳۹۸/۱۰/۱۷ - ۰۹:۴۰:۴۰
کد خبر: ۹۴۶۸۸۰
اعضای شورای اسلامی شهر تهران اعتراض فرمانداری به مصوبه سیاست‌های اجرایی بودجه ۹۹ شهرداری را وارد ندانستند
اعضای شورای شهر تهران اعتراض فرمانداری را به مصوبه سیاست های اجرایی و الزامات تدوین لایحه بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران را وارد ندانستند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مجید فراهانی، عضو شورای شهر تهران، در رابطه با بررسی اعتراض فرمانداری به مصوبه سیاستها و الزامات اجرائی بودجه سال ۱۳۹۶ شهرداری تهران گفت:  برای نخستین بار در سال ۱۳۸۶ سیاست ها و الزامات تدوین بودجه شهرداری مورد توجه شورای اسلامی شهر قرار گرفت و شورا با تصویب مصوبه  تعیین سیاستهای تنظیم بودجه سال ۱۳۸۷ شهرداری تهران انجام می شده که مورد اعتراض فرمانداری هم قرار نگرفت این حرکت را اغار نمود و این مسیر تاکنون ادامه داشته است .

او افزود: مصوبه "سیاست های اجرایی و الزامات تدوین لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری تهران به جز برخی تغییرات  و اصلاحات جزئی کاملا مشابه مصوبه" سیاست‌های اجرایی و الزامات تدوین لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ شهرداری تهران" شورای اسلامی شهر تهران است  که مورد اعتراض فرمانداری قرار نگرفت.

فراهانی با اشاره به اینکه از ابتدای دوره پنجم شورای اسلامی شهر تهران در تداوم حرکت صحیح آغاز شده از سال ۱۳۸۶، شورا نسبت به تبیین سیاست های اجرای و الزامات مورد نظر خود در تدوین بودجه شهرداری را همچون ادوار گذشته به تصویب رسانده است گفت: این مصوبات شامل مصوبه «سیاستهای اجرایی و الزامات تدوین لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ شهرداری تهران ، به شماره ۲۸۱۶۳ و ۲۰۳۴۵ است و مورد اعتراض فرمانداری محترم قرار نگرفته اند و استناد آن فرمانداری به این مساله که شورا از قالب طرح و سیاست گذاری خارج گردیده است و به عرصه اجراء وارد گردیده و برای اعتراض به این مصوبه با توجه به سوابق پیشین و عدم اعتراض فرماندری امری بدیع است.

 رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران اضافه کرد:  همچنین شایسته بود مصادیق و موارد ورود شورا به عرصه اجراء ،  مغایر با دستورالعمل طرز تهیه، تدوین اجراء و تفریغ بودجه شهرداریها ابلاغی وزیر محترم کشور و مغایر با بخشنامه بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداریها اشاره می شد تا در مسیر تطبیق با قانون مصوبه شورا اصلاح می گردید.

عضو شورای شهر تهران در ادامه افزود :با عنایت به موارد یاد شده و رویه رایج در ادوار شورای اسلامی شهر تهران از یک سو و لزوم پاسخ به مطالبات شهروندان از طریق جهت بخشیدن به بودجه شهرداری، شورا اعتراض فرمانداری محترم را به این مصوبه وارد نمی داند و انتظار دارد فرمانداری محترم در مسیر حمایت از مدیریت شهری نسبت به تایید مصوبه همکاری لازم را مبذول نماید .

او بیان کرد: علاوه بر این لازم به ذکر است بر اساس قانون کمک شهرداری تهران به فرمانداری تهران که هر سال مورد پیگیری فرمانداری قرار می گیرد نیز در تطابق با قانون دارای اشکال است که هرگز مورد اشکال هیات تطبیق قرار نگرفته است.

گفتنی است اعتراض فرمانداری به مصوبه سیاست ها و الزامات اجرایی بودجه سال ۹۹ شهرداری تهران با ۱۴ رای مورد تصویب شورای شهر تهران قرار نگرفت.

نظر شما