یک کارشناس مدیریت کسب و کار:

ایده کسب و کار باید با نیاز بازار در یک جهت باشد/ استخدام فرد اشتباه منجر به شکست خواهد شد

۱۳۹۸/۱۰/۱۸ - ۰۷:۱۹:۳۳
کد خبر: ۹۴۷۱۸۱
ایده کسب و کار باید با نیاز بازار در یک جهت باشد/ استخدام فرد اشتباه منجر به شکست خواهد شد
اعرابی گفت: نیاز نیست ایده شما درخشان باشد، تنها چیزی که شما باید به آن توجه کنید این است که ایده شما راه حلی برای مشکلات افرادی باشد که در زندگی واقعی با آن مواجه هستند و در عین حال به اندازه کافی منحصر به فرد باشد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد اعرابی، کارشناس مدیریت کسب و کار، در خصوص راه‌های ایجاد کسب و کار و کارآفرینی گفت: ابتدا باید تعریف درستی از استارت آپ ارائه دهیم. استارت آپ به شرکتی نوپا اطلاق می شود که در آستانه توسعه قرار دارد. این شرکت ها معمولاً کوچک هستند و توسط تعداد محدودی از موسسین و یا موسس خود تامین مالی می شوند. این شرکت ها محصولات یا خدماتی را ارائه می کنند که تا به حال در بازار عرضه نشده اند ویا اینکه به شکلی مناسب به بازار عرضه نشده اند.

او ادامه داد: باید توجه داشت که در مراحل ابتدایی هزینه های شرکت های استارت آپ از درآمد آنها بیشتر خواهد بود، چرا که بیشتر تمرکز بر توسعه، تست و بازاریابی ایده است. بنابراین نباید ناامید شد و کار آغاز نشده را پایان داد.

این کارشناس کسب و کار توضیح داد: یک ایده باید پاسخگوی مشکلات مصرف کننده باشد و یا اینکه آن ایده قبلاً جایی استفاده نشده باشد. نیاز نیست که ایده شما درخشان باشد، تنها چیزی که شما باید به آن توجه کنید این است که ایده شما راه حلی برای مشکلات افرادی باشد که در زندگی واقعی با آن مواجه هستند و در عین حال به اندازه کافی منحصر به فرد باشد

اعرابی به ویژگی‌های یک استارآپ موفق اشاره کرد و گفت: محصول مناسب بازار، تست از بازارهای کوچک، فکر پیش از شروع کار در مورد فرهنگ سازمانی، بررسی بازخوردها، دقت و تمرکز در کار و اهمیت وجود شبکه‌های اجتماعی از جمله مواردی است که باید در کارآفرینی مورد توجه واقع شود. 

او با اشاره به اینکه هنگامی که شما تیم خود را انتخاب کردید، زمان آن است که به‌دنبال پول و سرمایه‌گذار باشید، عنوان کرد: راه‌های متفاوتی برای اینکار وجود دارد. اما در ابتدا نیاز است که یک طرح کسب و کار ایجاد کنید. این طرح به شما کمک خواهد کرد که کسب و کار خود را بهتر به طرف سرمایه گذار بشناسانید.

این کارشناس مدیریت کسب و کار خاطرنشان کرد: هنگامی که یک شرکت کارآفرین شروع به کار می کند نیازمند استخدام افراد و اشخاص حرفه ای و کاربلد و البته با استعداد هستید. باید توجه کنید که استخدام سخت است اما استخدام برای استارآپ‌ها سخت‌تر است. این شرکت‌ها به عنوان نهادی نوپا با گردش مالی محدود در صورت استخدام افراد اشتباه ممکن است منجر به شکست آنها شود. در نتیجه در این زمینه باید حساس بود و سعی کرد که بهترین استعدادها جذب شود.

نظر شما