رئیس سازمان امداد و نجات خبر داد؛

دو کشته بر اثر سیل و آب‌گرفتگی در سیستان‌وبلوچستان/ ۱۵۴ تیم امدادی مشغول امداد رسانی به مناطق سیل زده

۱۳۹۸/۱۰/۲۲ - ۱۰:۲۸:۰۴
کد خبر: ۹۴۹۰۹۱
دو کشته بر اثر سیل و آب‌گرفتگی در سیستان‌وبلوچستان/ ۱۵۴ تیم امدادی مشغول امداد رسانی به مناطق سیل زده
سلیمی گفت: 104 تیم امدادی در استان سیستان و بلوچستان و 50 تیم امدادی در استان هرمزگان مشغول به امداد رسانی هستند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، در خصوص آخرین وضعیت امداد رسانی در سیل و آبگرفتگی طی 72 ساعت گذشته به خبرنگار برنا گفت: در استان سیستان و بلوچستان 13شهرستان متاثر از این موضوع بودند و 40 شهر و روستا را درگیر کرد و به 1248نفر امداد رسانی شد، همچنین 327 نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند.

سلیمی افزود: متاسفانه 1 نفر در اثر سیل و آبگرفتگی های استان سیستان و بلوچستان مفقود شد.

 

رئیس سازمان امداد و نجات در خصوص حضور تیم های امداد رسانی استان سیستان و بلوچستان در مناطق سیل زده، بیان کرد: 521 نفر در قالب 104 تیم امدادی در حال حاضر مشغول به امدادرسانی هستند. طی عملیات های انجام شده، 80 دستگاه چادر و 253 تخته پتو در میان مردم توزیع شد.

 

این مقام مسئول در رابطه با گزارش امدادرسانی در  سیل و آبگرفتگی در استان هرمزگان نیز گفت: ١١ شهرستان از شهرستان های این استان متاثر از سیل و آبگرفتگی شدند و 29 شهر و روستا را درگیر خود کرده بود. در راستای مبحث امداد رسانی خوشبختانه تا به این لحظه به 1313 نفر خدمات امدادی ارائه شده و 92 نفر نیز اسکان اضطراری داده شدند.

او در پاسخ به این سوال که میزان افراد فوتی در این مناطق به چه میزان بوده است، عنوان کرد: متاسفانه یک مورد فوتی در شهرستان بشاگرد داشته ایم.

رئیس سازمان امداد و نجات با بیان این موضوع که 128 واحد از منازل مسکونی استان هرمزگان توسط نیروهای امدادی تخلیه شده است، بیان کرد: 250 امدادگر در قالب 50 تیم امدادی مشغول به امدادرسانی هستند و تا به این لحظه 18 دستگاه چادر و 370 تخته پتو در میان مردم توزیع شده است.

نظر شما