رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران:

مسائل فکری و ساختاری مانع حضور آتش نشانان زن/ نیروهای آتش نشان به مرور استخدام می شوند

۱۳۹۸/۱۰/۲۳ - ۰۸:۱۴:۱۹
کد خبر: ۹۴۹۳۰۹
مسائل فکری و ساختاری مانع حضور آتش نشانان زن/ نیروهای آتش نشان به مرور استخدام می شوند
زهرا صدراعظم نوری با اشاره به کمبود نیروهای آتش‌نشان و نیاز به حضور آتش‌نشانان زن امدادی گفت: اعتقاد دارم حتما نیروهای زن باید تربیت شوند اما مسائل فکری و ساختاری مانع می‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ زهرا صدراعظم نوری، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، در رابطه با کمبود نیروی سازمان آتش‌نشانی گفت: به تدریج باید نیرو جذب شود و امکان جذب یکباره وجود ندارد.

او افزود: نیروهای آتش‌نشانی باید نیروهایی باشند که از نظر جسمی و روحی سالم و آمادگی لازم را داشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: به دلیل اینکه دوره‌های آموزشی و تخصصی باید دیده شود تا در حین کار مشکلی ایجاد نشود، امکان جذب یکباره نیروهای آتش‌نشانی وجود ندارد. به همین جهت چون آتش‌نشانی مجوز جذب نیرو را دارد به تدریج این اتفاق خواهد افتاد.

صدراعظم نوری در پاسخ به این سوال که آیا بنا به استخدام نیروی زن وجود دارد یا نه؟ گفت: در حال حاضر آتش‌نشان زن عملیات نداریم. برای قسمت داوطلبانه نیروی زن وجود دارد اما توصیه کردم برای یکسری کارهای امدادی از زنان استفاده شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: یکسری موضوعات است که در داخل منازل رخ می‌دهد که خانم‌های خانه‌دار یا زنان دچار می‌شوند و اینجا حتما باید نیروی زن ورود پیدا کند اما برای عملیات‌های بیرون از خانه و عملیات سنگین باید نیروهای مرد وارد شوند.

او در پاسخ به این سوال که برای عملیات مربوط به زنان برنامه‌ای وجود دارد یا نه، افزود: اعتقاد دارم باید حتما نیروهای زن تربیت شوند اما موانع فکری و ساختاری مانع می‌شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز