معاونت عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر:

نیازی به حضور نیروهای مردمی در مناطق زلزله نیست/ فروکش کردن آب به سرعت در حال انجام است

۱۳۹۸/۱۰/۲۳ - ۰۹:۱۷:۱۳
کد خبر: ۹۴۹۳۷۷
نیازی به حضور نیروهای مردمی در مناطق زلزله نیست/ فروکش کردن آب به سرعت در حال انجام است
حامد سجادی گفت: تا به این لحظه ضرورتی در خصوص حضور نیروهای مردمی حس نمی‌شود و نیازی نیست که نیروهای مردمی در محل حضور یابند و توصیه می‌شود که نیروهای مردمی به سمت استان نیایند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حامد سجادی، معاونت عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، در خصوص نحوه امدادرسانی به مناطق سیل زده استان‌های سیستان و بلوچستان به خبرنگار برنا گفت: در زره آباد بخش کنارک، برخی از روستاهای دلگان و فنوج استان سیستان و بلوچستان با آبگرفتگی و سیل مواجه هستیم. در حال حاضر 2فروند بالگرد به همراه نیروهای عملیاتی در این مناطق مستقر هستند و همچنین مدیرعامل جمعیت هلال احمر و معاون امداد و نجات استان سیستان و بلوچستان در محل مستقر هستند و نظارت و پشتیبانی های لازم را انجام می دهند.

او ادامه داد: تمامی تجهیزات مورد نیاز برای نیروهای امدادگر از مرکز هلال احمر استان تامین شده است.

سجادی در رابطه با تامین نیروهای امدادی برای حضور در مکان هایی که آبگرفتگی دارد نیز، بیان کرد: خوشبختانه عملیات‌های امدادی با حضور تمامی نیروهای جمعیت هلال احمر استان سیستان و بلوچستان در حال انجام است و درخواستی مبنی استفاده از نیروهای امدادی استان همجواتر و یا نیورهای مردمی تا به این لحظه نشده است. در استان هرمزگان نیز به همین شکل است و تمامی عملیات های امدادی توسط نیروهای خود استان صورت می پذیرد و ضرورتی برای درخواست حضور نیرو از دیگر استان ها و یا نیروهای مردمی وجود ندارد و ابلاغی صورت نگرفته است.

او در پاسخ به این سوال که اگر ضرورتی در زمینه افزایش نیروهای امدادی حس شود، به چه شکل این نیروها تامین می شود، بیان کرد: در صورت نیاز برای افزایش نیروهای امدادی، به تعداد مورد نیاز این نیروها از استان های همجوار تامین می شود، برای مثال استان سیستان و بلوچستان می توان از استان های خراسان جنوبی و یا کرمان درخواست نیرو کرد.

همچنین سجادی در خصوص حضور نیروهای مردمی، تصریح کرد: تا به این لحظه ضرورتی در این موضوع حس نمی شود و نیازی نیست که نیروهای مردمی در محل حضور یابند و توصیه می شود که نیروهای مردمی به سمت استان نیایند.

معاونت عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در خصوص فروکش کردن آب در مناطق آبگرفته استان سیستان و بلوچستان، خاطرنشان کرد: خوشبختانه به دلیل نوع بافت خاک این منطقه که ماسه ای است سرعت فروکش کردن آب بسیار سریع انجام گرفت و امیدواریم هرچه سریعتر این عمل انجام شود تال روند امدادرسانی به صورت دقیق صورت گیرد.

این مقام مسئول در پاسخ به این سوال که اقلام ضروری  و مورد نیاز مردم این مناطق گفت: لیست 16 موردی اقلام ضروری براساس نیاز در مناطق توزیع می شود و اگر ضرورتی داشته باشد میزان آن نیز افزایش خواهد یافت. در حال حاضر، پتو، موکت، غذاهای کنسروی و همچنین جیره خشک غذایی از جمله ملزوماتی است که باید در میان توزیع شود، این ملزومات به تشخیص نیروهای عملیاتی در اختیار مردم مناطق سیل زده قرار خواهد گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز