رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خبر داد؛

۲ هزار نفر از سیلاب نجات یافتند/ قطع ارتباط ۵۰۰ روستا در استان سیستان و بلوچستان

۱۳۹۸/۱۰/۲۳ - ۰۸:۵۴:۴۸
کد خبر: ۹۴۹۵۵۷
۲ هزار نفر از سیلاب نجات یافتند/ قطع ارتباط ۵۰۰ روستا در استان سیستان و بلوچستان
نجار درباره امدادرسانی به مناطق درگیر سیل و آبگرفتگی استان سیستان و بلوچستان توضیحاتی داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اسماعیل نجار، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور، درباره آخرین وضعیت سیل و آبگرفتگی در استان سیستان و بلوچستان گفت: با بارش باران شدید در استان سیستان و بلوچستان طی روزهای اخیر، میزان بارندگی در برخی از نقاط این استان به بالای ۶۰۰ میلیمتر رسید.

وی با اشاره به قطع راه‌های ارتباطی ۵۰۰ روستا در استان سیستان و بلوچستان افزود: ۲۶ محور مواصلاتی هم در این استان مسدود شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به قطع برق ۱۳۰ منطقه در استان سیستان و بلوچستان گفت: بر اثر بارش‌های شدید طی روزهای اخیر آسیب شدیدی به حوزه کشاورزی، خطوط برق و تلفن بخش‌هایی از شهرستان‌های نیکشهر، دلکان و کنارک وارد شده است.

نجار با بیان اینکه امدادگران حدود ۲ هزار نفر را از سیلاب نجات دادند، تصریح کرد: به دلیل هشدار‌هایی که از قبل داده شده بود، مردم استان در آمادگی نسبی بودند.

وی در مورد خسارت‌های جانی سیل استان سیستان و بلوچستان گفت: روز گذشته بر اثر سیل و آبگرفتگی یک کودک جان خود را از دست داد و ۲  نفر دیگر نیز مفقود شدند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ادامه داد: در این مدت ۲۰۰ خودرو گرفتار در سیل رهاسازی شدند و راه‌های شهرستان‌های ایرانشهر به تنوج  نیز بازگشایی شد.

نجار با بیان اینکه تغییرات اقلیمی و بارش شدید باران منجر به سیلاب شده است، گفت: روز گذشته به دلیل وضعیت جوی امکان مانور بالگرد‌ها در استان سیستان و بلوچستان وجود نداشت، اما به محض قطع شدن بارش باران، امدادرسانی به وسیله بالگرد انجام شد.

وی با اشاره به توزیع بسته‌های غذایی و چادر در میان سیل زدگان افزود: امروز نیز کمک‌های امداد و نجات و هلال احمر توسط یک فروند هواپیمای باری ارتش به منطقه سیل زده سیستان و بلوچستان منتقل می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه تلاش کردیم تا کسی در سیلاب جان خود را از دست ندهد و میزان تلفات کم باشد، گفت: به محض فروکش کردن سیلاب، کارشناسان برای ارزیابی میزان خسارت‌های وارده به منطقه اعزام خواهند شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز