تایید سوزن‌های تولیده شده صنایع ریلی ایران توسط راه‌آهن جمهوری اسلامی

۱۳۹۸/۱۰/۲۳ - ۰۹:۲۷:۱۳
کد خبر: ۹۴۹۵۷۳
تایید سوزن‌های تولیده شده صنایع ریلی ایران توسط راه‌آهن جمهوری اسلامی
راه‌آهن جمهوری اسلامی سورن های تولید شده در شرکت صنایع ریلی ایران(ایرید) را تایید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ شرکت صنایع ریلی ایران (ایرید) از شرکت‌های زیرمجموعه موسسه صندوق پس‌انداز کارکنان راه‌آهن سوزن‌هایی تولید کرده که در صنایع ریلی، نقش تغییر مسیر قطارها، جابه‌جایی خطوط حرکت قطارها و مدیریت ورود و خروج قطارها در ایستگاه‌ها را برعهده دارد.

براساس این گزارش، با ارزیابی کیفی بعمل آمده توسط کارشناسان فنی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، مجوز استفاده آزمایشی و تحت کنترل تکه مرکزی منوبلوک که اصلی‌ترین قطعه یک سوزن است و حدود ۲۵ درصد ارزش ریالی آن را شامل می‌شود، صادر شد.

اولین قطعه در تاریخ ۸ مهر ماه امسال در ایستگاهی در مسیر زنجان به تبریز نصب شد و عملکرد آن به‌طور ویژه توسط تیم کارشناسی ایرید تحت پایش قرار گرفت. بعد از گذشت حدود سه ماه از کارکرد قطعه و عبور نزدیک به ۲۵۰۰ قطار باری و مسافری با وزنی بیش از ۳ میلیون تن‌ از روی آن، باتوجه به بررسی عملکرد میدانی قطعه توسط کارشناسان راه‌آهن، مجوز استفاده از آن در خطوط ریلی برای حداکثر سرعت ۱۲۰کیلومتر در ساعت، توسط اداره‌کل خط و سازه‌های فنی راه‌آهن صادر و مقرر شد که تعداد دیگری از قطعه مذکور در مناطق دیگری از کشور استفاده شود.

میزان ارزبری پروژه‌های داخلی‌سازی ایرید، برابر ۱۴ هزار و ۴۸۰ یورو است که باتوجه به متوسط تولید سالانه ۴۰۰ سوزن، ارزبری آن بالغ بر ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار یورو در سال می‌شود. فعالیت‌های انجام شده، علاوه بر کاهش ارزبری قابل‌توجه و ایجاد اشتغال در داخل، باتوجه به استفاده از توانمندی‌های حداقل ۱۰ شرکت داخلی، در کاهش هزینه‌های تولید نیز بسیار موثر است.

همچنین پیش‌بینی می‌شود با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و شروع تولید انبوه، تا پایان سال‌جاری حداقل تعداد ۳۰ سوزن و در سال آینده نیز حداقل ۳۰۰ سوزن با تکه مرکزی داخلی روانه بازار شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز