مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران:

نیمی از اتوبوس‌های پایتخت گازی هستند/ ۹۹ درصد اتوبوس‌های تهران از رده خارج هستند

۱۳۹۸/۱۰/۲۶ - ۰۴:۱۸:۳۹
کد خبر: ۹۴۹۸۸۹
نیمی از اتوبوس‌های پایتخت گازی هستند/ ۹۹ درصد اتوبوس‌های تهران از رده خارج هستند
محمود ترفع با اشاره به اینکه تعداد قابل توجهی از اتوبوس‌های ایران از رده خارج شده، گفت: طی یکی، دو سال گذشته تعداد کمی اتوبوس خریداری شده که غیر از این‌ها 99درصد اتوبوس‌ها از رده خارج هستند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمود ترفع، مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، در رابطه با میزان اتوبوس‌های گاز سوز پایتخت گفت: تقریبا 50 درصد اتوبوس‌های ما گازی هستند.

او در رابطه با افزایش ایمنی اتوبوس‌های گازی گفت: دو نوع بازدید از اتوبوس‌ها داریم یکی بازدید چشمی و دیگری تست‌های هیدرواستاتیک است که از سوی شرکت‌های استاندارد انجام می‌شود و به صورت دوره‌ای این تست صورت می‌گیرد.

ترفع اظهار کرد: اگر تاریخ استفاده از کپسول گذشته باشد باید کپسول عوض شود. در سال جاری چندین عدد کپسول از سوی وزارت کشور برای ما ارسال شده که ما هم رایگان به شرکت‌های بخش خصوصی تحویل دادیم بدین ترتیب باید جایگزینی صورت بگیرد.

او در پاسخ به این سوال که تاریخ مصرف چند درصد کپسول‌ها گذشته است، اظهار کرد: در حال حاضر تعدادی از این‌ها از تاریخ گذشته است که در حال حاضر آمار دقیق در دسترس ندارم اما اطمینان دارم تاریخ مصرفِ کپسولِ حدود 300 دستگاه اتوبوس گذشته و اجازه فعالیت به آن‌ها داده نمی‌شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران بیان کرد: اجازه فعالیت به اتوبوس‌هایی که تاریخ مصرف‌شان گذشته است داده نمی‌شود تا اینکه جایگزینی صورت بگیرد.

ترفع در رابطه با سن اتوبوس‌های پایتخت گفت: طی یکی، دو سال گذشته تعداد کمی اتوبوس خریداری شده که غیر از این ها 99 درصد اتوبوس ها از رده خارج هستند.

او در پایان تاکید کرد: بر اساس مصوبات داخلی کشور، دیزل 10 سال، سی ان جی 12 سال و بقیه 25 سال عمر مفید دارند و بر اساس این دستورالعمل بله از رده خارج هستند اما در برخی کشورها گفته می‌شود تا زمانی که وسیله نقلیه معاینه فنی دارد از رده خارج نخواهد شد.

نظر شما