۱۰ نکته مهم در مواجهه با سارقان خشن!

۱۳۹۸/۱۰/۲۳ - ۱۸:۲۰:۳۲
کد خبر: ۹۴۹۹۲۱
۱۰ نکته مهم در مواجهه با سارقان خشن!
امیدواریم که این اتفاق برای هیچ‌کسی نیفتد اما بهتر است خودتان و خانواده‌تان برای موقعیتی که در آن خودرویتان به سرقت می‌رود آماده باشید. در ادامه شما را با 10 نکته‌ای مهمی که زمان سرقت خودرویتان به کار می‌آید آشنا می‌کنیم. با ما همراه باشید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سرقت خودرو مخصوصاً زمانی که در داخل آن حضور داشته باشید یکی از بدترین تجربه‌هایی است که به سراغ راننده می‌آید. آکادمی پیشگیری از سرقت آفریقای جنوبی در سال 2016 فهمید که اگرچه برخی رویه‌های سارقان و خلاف‌کاران در حال تغییر است اما این زمان و مکان سرقت خودرو چندان تغییری نکرده است. جمعه محبوب‌ترین روز برای سرقت خودرو بوده و البته بعد از جمعه نیز روز سه‌شنبه در رتبه دوم قرار گرفته است. از طرف دیگر احتمال سرقت خودرو در روزهای شنبه یا یک‌شنبه کمتر است؛ اما از نظر زمانی باید گفت بیشترین ریسک سرقت خودرو بین ساعات 4 تا 8 بعدازظهر و پس از آن نیز بین ساعات 4 تا 8 صبح است.

برای پیشگیری، سعی کنید در مکان‌های خلوت و دورافتاده در معرض افراد ناشناس و مشکوک قرار نگیرید. اگر شما با سارق یا سارقانی خشن یا مسلح مواجه شدید که می‌خواهند خودرویتان را به یغما ببرند این 10 نکته را حتماً به یاد داشته باشید:

  1. خونسرد باشید! اگرچه این موضوع دیوانه‌وار به نظر می‌رسد اما آخرین چیزی که می‌خواهید انجام دهید مخالفت کردن با سارقان است. شما می‌خواهید تا حد ممکن همکاری کنید و قطعاً نمی‌خواهید که با سارقان وارد چالش شده یا آن‌ها را تهدید کنید. دقیقاً آنچه را که می‌گویند انجام دهید.
  2. کمربند ایمنی را باز کرده و فوراً دستان خود را بالای سرتان گذاشته و به آن‌ها نشان دهید که مسلح نیستید.
  3. خودرو را خاموش نکنید.
  4. اگر سارق به شما می‌گوید از خودرو خارج شوید در سریع‌ترین زمان ممکن این کار را انجام داده و تلاش کنید بیشترین فاصله ممکن بین خودتان و سارقان را داشته باشید. اگر سارقان مسلح هستند و شما نیز تحت کنترل‌ آن‌ها قرار دارید از دستوراتشان اطاعت کنید.
  5. اگر در صندلی عقب کودکی به همراه دارید سارقان را از این موضوع آگاه کرده و به آن‌ها بگویید که می‌خواهید کودک را از خودرو خارج کنید. کودکی که سن بیشتری از همه دارد همیشه باید در صندلی پشت راننده بنشیند. درب عقب را باز کرده و یک پایتان را داخل خودرو بگذارید تا بتوانید کمربند ایمنی صندلی کودک را باز کنید و به کودک بزرگتان بگویید که او نیز از خودرو خارج شود. البته صحبت کردن با کودک بزرگتان درباره موقعیت پیش آمده ایده بدی نیست. متأسفانه این دنیایی است که در آن زندگی می‌کنیم. اگر سارقان به شما اجازه نمی‌دهند کودک یا کودکان را از خودرو خارج کنید به عنوان مقابله به مثل کلیدهای خودرو را بردارید، هرچند این عمل همیشه ریسکی است.
  6. آرام و واضح حرف بزنید تا سارقان دقیقاً آنچه را که می‌گویید بفهمند و البته که حرکات ناگهانی انجام ندهید.
  7. اگر سارقان شما را داخل خودرو نگه داشته و مجبورتان می‌کنند تا خودرو را نگه دارید در سرعت‌های پایین به خودروی دیگری بزنید تا بدین ترتیب شانس زیادی برای خلاص شدن از شر آن‌ها داشته باشید.
  8. اگر توسط سارقان ربوده شدید سعی کنید نشانه‌ها، خیابان‌ها، زمان و مکان را به یاد بسپارید. اگر خودرو متوقف شد و آن‌ها مسلح بودند اما شما تحت کنترل آن‌ها نیستید تلاش کنید که راه فراری بیابید. اگر آن‌ها شلیک کنند شانس بسیار کمی برای اصابت به شما وجود خواهد داشت.
  9. تماس چشمی با سارق برقرار نکنید.
  10. قهرمان‌بازی درنیاورید. جان شما مهم‌تر از خودرویتان است.

این نکات تنها به عنوان یک دستورالعمل عادی به کار می‌روند زیرا هر موقعیتی با موقعیت دیگر فرق می‌کند. بهترین نکته این است که درباره هر حرکتی که انجام می‌دهید و هر سخنی که می‌گویید خونسردی خود را حفظ کنید. در موقعیت‌های بسیار استرس‌زا شما با خلاف‌کاران منطقی سروکله نخواهید زد بنابراین تلاشی برای مقاومت درباره آن‌ها انجام ندهید. این جان شماست و جانتان نیز مساوی با خانواده‌تان است بنابراین همیشه به یاد داشته باشید که اموالتان را هرگز با جانتان یکی ندانید…

 

نظر شما