معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان:

شرایط سیستان و بلوچستان مساعد است/ تمامی افرادی که سیل به خانه‌هایشان آسیب رسانده اسکان داده شده اند

۱۳۹۸/۱۰/۲۴ - ۱۲:۱۴:۲۲
کد خبر: ۹۵۰۳۳۲
شرایط سیستان و بلوچستان مساعد است/ تمامی افرادی که سیل به خانه‌هایشان آسیب رسانده اسکان داده شده اند
حسن مصفا گفت: تمامی عزیزانی که خانه هایشان مورد تخریب ناشی از سیل و آبگرفتگی بوده و یا گل و لای در این خانه وجود داشته، اسکان داده شده اند و تا به این لحظه نیز 723 دستگاه چادر در میان مردم این مناطق توزیع شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حسن مصفا، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان سیستان بلوچستان نیز در خصوص آخرین جزئیات آبگرفتگی و سیل در این استان به خبرنگار برنا گفت: در حال حاضر خوشبختانه شرایط مساعد شده است و هرچه به صورت مساعد شدن بیشتر هوا برویم، امدادرسانی هوایی و زمین بیشتر خواهد شد. اگر شرایط به همین منوال باشد، ان شالله تا چند روز آینده کار امداد رسانی به مردم این مناطق به اتمام خواهد رسید.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر در رابطه با اسکان مردم این مناطق نیز،بیان کرد: تمامی عزیزانی که خانه هایشان مورد تخریب ناشی از سیل و آبگرفتگی بوده و یا گل و لای در این خانه وجود داشته، اسکان داده شده اند و تا به این لحظه نیز 723 دستگاه چادر در میان مردم این مناطق توزیع شده است.

او ادامه داد: خوشبختانه اخباری که در خصوص تخریب خانه ها بوده، موردی است و به صورت گسترده شاهد تخریب منازل مسکونی نبوده ایم. به دلیل وسعت بالای مناطق سیل زده باید گفت امدادرسانی دچار اختلالاتی می شود و گاها نمی توان به تمامی روستاهای این مناطق سرکشی کرد اما هر روستایی که گزارشی مبنی بر تخریب و یا وجود گل و لای در منازل ساکنین آن مخابره شده باشد، سریعا رسیدگی شده و چادر را به صاحبان منازل برای اسکان موقت اهدا کرده ایم.

این مقام امدادی در پایان با پاسخ به این سوال که برای حضور گاندو ها و ورود آن ها به مناطق روستایی بر اثر بالا آمدن آب چه تمهیداتی اندیشیده شده است، اظهار کرد: تا به این لحظه گزارشی مبنی دیده شدن و یا حمله تمساح های پوزه کوتاه وجود ندارد، اگر گزارشی در این رابطه به ما داده شود، سریعا به ماموران محیط زیست اطلاع رسانی می شود تا اقدامات لازم انجام گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز