رئیس دیوان عالی کشور: با مقصران سقوط هواپیمای اوکراین برخورد می‌شود

۱۳۹۸/۱۰/۲۴ - ۱۳:۲۴:۱۶
کد خبر: ۹۵۰۳۹۶
رئیس دیوان عالی کشور: با مقصران سقوط هواپیمای اوکراین برخورد می‌شود
رییس دیوان عالی کشور، سقوط هواپیمای اوکراین را حادثه‌ای ملی دانست و گفت:‌ بطور قطع جمهوری اسلامی مکلف به جبران خسارت‌های مادی و معنوی این حادثه است و با مقصران برخورد می‌کند.

به گزارش گروه روی خط رسانه‌های خبرگزاری برنا؛ حجت الاسلام و المسلمین احمد مرتضوی مقدم در جلسه تکریم و معارفه معاون دیوان عالی کشور و تجلیل از چند تن از قضات که بیش از ۵۰ سال سابقه خدمت دارند، عنوان کرد.

وی افزود: در هفته اخیر چند واقعه شگفت انگیز رخ داد؛ یکی شهادت سردار بزرگ اسلام شهید سلیمانی که یک واقعه اسف بار بود که قلوب همه مسلمانان دنیا و آزادی خواه جهان را به درد آورد.

مرتضوی مقدم ادامه داد: دشمنان در فرصتی که خیال می‌کرد جمهوری اسلامی در موقعیت ضعف است با حذف این شهید می‌خواستند ضربه کاری به جمهوری اسلامی بزنند که موفق نشدند.

وی افزود: واقعه دوم حضور پرشور مردم بود که نه تنها در ایران بلکه در جهان رخ داد که حقیقتا یک قیامت و محشری بود که دنیا را به تعجب واداشت.

مرتضوی مقدم تصریح کرد: واقعه دیگر، ضربه ای بود که سپاهیان اسلام به دنیا نشان دادند و عدم واکنش دشمن هم به واسطه همین حضور پرشور مردم و قدرت سپاه پاسداران بود و تکنولوژی نظامی خود را به رخ آنها کشید.

وی تاکید کرد: واقعه بعد و تلخی که اتفاق افتاد که آن شیرینی را تلخ کرد حادثه هواپیمای اوکراینی بود که غیر منتظره و برای همه ایرانیان نیز دردناک بود.

رییس دیوان عالی کشور گفت: این حادثه یک حادثه ملی بود و بطور قطع جمهوری اسلامی جبران خواهد کرد و مکلف است خسارت‌های مادی و معنوی را جبران و با مقصران این حادثه برخورد کند.

مرتضوی مقدم یادآور شد: در وضعیت کنونی دشمن درصدد برآمده که انتقام این چند واقعه شگفت انگیز را بگیرد و با استفاده از حادثه سقوط هواپیما، جمهوری اسلامی را زیر سئوال ببرد که باید هوشیار باشیم و در این موقعیت بهانه دست دشمن ندهیم.

در ادامه رییس دیوان عالی کشور از خدمات ابراهیمی معاون قضایی دیوان عالی کشور قدردانی و صدقی به عنوان معاون قضایی جدید دیوان معرفی شد.

همچنین در این مراسم از چند قضاتی که سابقه ۵۰ سال خدمت داشتند، تجلیل شد.

منبع:ایرنا

نظر شما