رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران:

پروژه ایران مال حدود ۲۰۰ هزار متر مربع تخلف داشت/ لزوم مشارکت در ساخت مترو از سوی مگا پروژه ها/ ایران مال جرائم را پرداخت کرده است

۱۳۹۸/۱۰/۲۷ - ۰۵:۵۸:۴۴
کد خبر: ۹۵۰۵۰۸
پروژه ایران مال حدود ۲۰۰ هزار متر مربع تخلف داشت/ لزوم مشارکت در ساخت مترو از سوی مگا پروژه ها/ ایران مال جرائم را پرداخت کرده است
محمد سالاری با اشاره به تخلفات 200 هزار متر مربعی پروژه ایران مال پیشنهادی در رابطه با توسعه خطوط مترو با مشارکت مگا پروژه‌ها مطرح کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران، در رابطه با تخلفات ایران مال گفت: پروژه ایران مال حدود 200 هزار متر مربع تخلف داشته است و پیگیری‌هایی کمیسیون معماری و شهرسازی در این رابطه انجام داده است.

او افزود: البته بیشتر تخلفات ایران مال از جنس افزایش مشاعات به‌خصوص مشاعات هتل برای حفظ استانداردهای لازم بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: این تخلفات به ماده 100 رفت که کمیسیون ماده 100 رای به جریمه داد. تا آنجایی که اطلاع دارم و پیگیری کرده‌ام جرائم مربوطه توسط ایران مال پرداخت شده است.

سالاری تاکید کرد: بحث باقیمانده در مورد رمپ و لوپ‌هایی است که در کنار اتوبان‌ها برای ورودی و خروجی ایجاد شده و مالک از این فضاهایِ بازی که متعلق به شهر و شهرداری بوده استفاده می‌کند که البته ایجاد این رمپ‌ها از نظر کارشناسی و ترافیکی ضرورت دارد.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: گرچه مشکلات ترافیکی نیاز به مطالعه بیشتری دارد و متخصصین باید رای بدهند ولی پیشنهاد و خواسته ما این است که این‌گونه پروژه‌ها با شهرداری تهران در فرآیند اجرای مترو خط 10 مشارکت کنند.

سالاری با بیان اینکه بناست مترو خط 10 در منطقه 22 ساخته شود، افزود: لازم است شهرداری ایران مال و پروژه‌های بزرگ مقیاس را برای مشارکت در ساخت مترو ملزم کند.  به جایِ این خدماتی که از شهر و شهرداری گرفته‌اند کمک مالی کرده تا این خط مترو ایجاد شود.

به گفته او این پیشنهاد مبتنی بر قاعده برد برد است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با ارائه این پیشنهاد خاطرنشان شد: اگر در منطقه 22 خط مترو ایجاد شود به نفع ایران مال و بقیه پروژه‌هاست تا به راحتی جذب سفر داشته باشند و مخاطبین‌شان بیشتر شود ضمن اینکه مشکل ترافیکی شهر هم کاهش پیدا می‌کند.

نظر شما