مدیرعامل شرکت مشترک شهر:

تعداد سایت‌های تلفن همراه تهران کافی نیست/وجود ۲۵۰۰ دکل مایکرویو در تهران

۱۳۹۸/۱۰/۲۵ - ۰۹:۲۱:۲۸
کد خبر: ۹۵۰۷۳۲
تعداد سایت‌های تلفن همراه تهران کافی نیست/وجود ۲۵۰۰ دکل مایکرویو در تهران
فرهاد کاظمی با اشاره به مقایسه کشورهای مختلف در رابطه با وجود سایت‌های تلفن همراه وجود آن را در تهران ناکافی دانست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ اولین نشست خبری بررسی عملکرد شرکت ارتباط مشترک شهر و تشریح چگونگی فعالیت‌های جاری در خصوص ساماندهی دکل‌های مخابراتی و ارائه چشم انداز مخابراتی شهر تهران در محل سالن همایش برج میلاد با حضور فرهود کاظمی، مدیر عامل شرکت مشترک شهر، علی گورانی، مسئول پرتو وزارت بهداشت، سید موسوی، متخصص حوزه الکترومغناطیس، نفیسی، معاون فنی شرکت ارتباط مشترک شهر خوش مکانی، نماینده سازمان انرژی اتمی برگزار شد.

فرهاد کاظمی مدیرعامل شرکت مشترک شهر در جریان این نشست خبری گفت: هدف ما از این نشست آگاهی نسبت به مسائل مربوطه است. حوزه مخابرات و ارتباطات در شهر تهران بسیار متنوع بوده و ذینفعان بسیاری دارد.

او افزود:  تهران با توجه به نقش ذاتی خود که محل تضارب منافع شهروندان مختلف اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی است و در اینجا به عنوان شخص بی طرف فعالیت خواهد کرد و باید منافع کلیه ذینفعان را از نظر حقوقی در نظر بگیرد و حق کسی ضایع نشود.

کاظمی با بیان چشم انداز شرکت مشترک شهر گفت: طبق بیانیه اتحادیه بین المللی مخابرات در حوزه ارتباطات سیار در هر کشور نسبت جمعیت را به تعداد کل سایت رادیویی برآورد کرده است در تهران حدود ۳۰ درصد اقتصاد کشور گردش دارد از این رو در کشور چین حدود یک میلیون و ۹۸۲ هزار سایت رادیویی در آمریکا ۳۴۹۳۴۴، دانمارک ۱۳۶۰۰، برزیل ۹۳۲۰۰ و در تهران ۴۵۰۰ سایت همراه وجود دارد.

او اظهار کرد: از نظر توسعه یافتگی در شهر تهران چندان توسعه یافته نیستیم و هنوز نیاز داریم که سایت های تلفن همراه در شهر تهران داشته باشیم.

وجود ۲۵۰۰ دکل مایکرویو در تهران/۹۰درصد دکل های مخابراتی پایتخت از نوع مایکرویو است

مدیر عامل شرکت ارتباطات شهر تهران گفت: در تهران به دلیل ضعف ارتباطات ثابت شهری تهران دکل های اضافی داریم که در قسمت ارتباطات پهن باند بی سیم ماکرویو است. چرا که در این قسمت مجبور هستیم از دکل و دیش اینترنت استفاده کنیم و این به دلیل ضعف ارتباطات کابلی در شهر تهران است.

فرهاد کاظمی گفت: تعداد اشتراک ارتباطات "پهن باند" که شامل فیبرنوری، DSL و بی سیم می باشد برای هر ۱۰۰ نفر در ایران ۱۲ درصد است در حالی که این شاخص در کشورهای پیشرفته بالای ۳۰ درصد است و در این حوزه نیز عقب ماندگی داریم.

کاظمی با بیان اینکه در تهران دکل های اضافی ارتباطی وجود دارد تصریح کرد: در تهران به دلیل ضعف ارتباطات ثابت شهری تهران دکل های اضافی داریم که در قسمت ارتباطات پهن باند بی سیم ماکرویو است. چرا که در این قسمت مجبور هستیم از دکل و دیش اینترنت استفاده کنیم و این به دلیل ضعف ارتباطات کابلی در شهر تهران است.این نوع دکل ها در منظر شهری کشورهای پیشرفته دیده نمی شود، اما در تهران بسیار زیاد است و شاید ۹۰ درصد دکل ها از این مدل است.

او با اشاره به تعداد دکل های ماکرویو ثابت در شهر تهران گقت: تهران به دلیل فقدان زیرساخت لازم پهن‌باند در حدود ۲۵۰۰ دکل از نوع ارتباطات ثابت پهن باند ماکرویو دارد که نشان می دهد توسعه به صورت ناپایدار اتفاق افتاده است و به همین دلیل ترافیک تقاضای اینترنت بر دوش اینترنت همراه گذاشته می‌شود و در خواست بیش از ظرفیت در حوزه اینترنت همراه به وجود می آید و اپراتور مخابراتی برای ساماندهی داکت و فیبرهای خود از دکل ها استفاده می کند، اگرچه که براساس مصوبه

قانون هم منعی برای آنها ایجاد نکرده، اما به دلیل نود زیرساخت به صورت اتوماتیک به سمت مایکرویو سوق پیدا می کند.

کاظمی درباره ساختار حقوقی شرکت ارتباطات مشترک شهر گفت: براساس مصوبه ساماندهی دکل ها، آنتن ها و ایستگاه های ارتباط رادیوی شورای شهر، بر عهده کار گروه مشترک ۶ نفره است که اعضای کار گروه از معاونت های مختلف شهرداری تهران از جمله نماینده شورای شهر، خدمات شهری، معاونت حقوقی، معاونت برنامه ریزی و نماینده شهر تهران هستند که مجوز مخابراتی را صادر می کنند‌.

او ادامه داد: بخش نامه ای که در سال ۹۱، حوزه اختیارات خود در معاونت معمار و شهرسازی را به شرکت ارتباطات مشترک شهر تفویض کردند که این شرکت ساخت و نصب هر دو از نظر حقوقی را هدایت می کنند. چهار نهاد دیگر از بیرون شهرداری شامل دولت، سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت بهداشت، انرژی اتمی و سازمان تنظیم مقررات رادیوی نیز بر اقدامات شرکت نظارت دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز