تخریب ۱۵ کلاس درس در شرق بندرعباس

۱۳۹۸/۱۰/۲۶ - ۱۲:۳۴:۰۴
کد خبر: ۹۵۱۳۲۱
تخریب ۱۵ کلاس درس در شرق بندرعباس
مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان گفت: در بررسی اولیه از مدرسه های روستایی سیل زده در جاسک، ۱۵ کلاس درس به طور کامل تخریب شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ موسی دادی زاده سرخایی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: برای دایرشدن این تعداد کلاس درس به صورت موقت نیاز به تهیه کانکس دارند.

وی بیان داشت: در مجموع ۳۵ مدرسه درقالب۶۷ کلاس درس در روستاهای سیل زده جاسک آسیب جدی دیده اند.

مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان اظهارداشت: از این تعداد ۵۲ کلاس درس در ۲۱ واحد آموزشی نیاز به بازسازی دارد.

مدیرکل آموزش وپرورش هرمزگان اظهارداشت: مدرسه های آسیب دیده نیار به تعمیرات اساسی و تهیه تجهیزات لازم مانند کولر، کامپیوتر، تجهیزات هوشمند سازی و وسایل آموزشی دارند.

دادی زاده سرخایی یادآورشد: بعضی از مدرسه ها نیز سپتیک آن ها نشست کرده و سیلاب وارد مدارس شده که باید دوباره بازسازی شود.

وی گفت: در بعضی از مدرسه های روستایی نیز آب و گل ولای وارد سرویس های بهداشتی شده و باعث تخریب آن ها شده که نیاز به تعمیرات اساسی این سرویس‌های بهداشتی داریم.

دادی زاده افزود: برخی از دیوار محوطه مدرسه های شهرستان جاسک نیز تخریب کامل شده یا اینکه گل و آب وارد حیاط مدرسه وکلاس درس شده که مشکلات اساسی خاص خودش دارد.

وی بیان داشت: ۲ سالن ورزشی هم بر اثر وزش باد شدید سقف آن ها بلندشده و چندین مدرسه نیز  قسمتی از ساختمان آن نشست کرده و تخریب شده که نیاز به ترمیم، بازسازی ومقاوم سازی دارند.

دادی زاده گفت: با رخنه آب به سقف برخی از مدرسه ها، در چندین کلاس آب از سقف چکه کرده که گچ و رنگ کلاس ها را از بین برده و نیاز به ایزوگام مجدد و همچنین رنگ آمیزی و گچ کاری دارند. 

این مسوول یادآورشد: به علت بسته بودن راه و جاده های روستایی، از سایر مدرسه های سیل زده جاسک نیز اطلاع دقیقی در دست نداریم تا از شرایط و وضعیت ایجاد شده در آنها باخبر شویم.

به دنبال فعالیت سامانه بارشی در استان هرمزگان در روزهای ۲۰ تا ۲۲ دی‌ماه سیلاب زیادی در شرق هرمزگان از جمله جاسک، سیریک و بشاگرد به وقوع پیوست و روستاهای منطقه تحت تاثیر آن قرار گرفتند.

به دنبال این سیلاب‌ها خسارت بسیاری به خانه‌های روستایی، تاسیسات آبرسانی و برق، ابنیه و جاده‌ها در منطقه جاسک وارد شده است.

شهرستان جاسک در ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز