مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش:

مدارس بدون مشارکت اولیا قادر به ادامه کار نخواهند بود/ مشارکت یک فرهنگ است

۱۳۹۸/۱۰/۲۸ - ۰۵:۵۳:۰۴
کد خبر: ۹۵۱۶۱۷
مدارس بدون مشارکت اولیا قادر به ادامه کار نخواهند بود/ مشارکت یک فرهنگ است
عباسپور با بیان اینکه مدارس بدون اولیا قادر به ادامه کار نخواهد بود، عنوان کرد: مشارکت یک فرهنگ است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ نورعلی عباسپور، مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش، در پاسخ به این سوال که چرا با وجود اینکه سازمان انجمن اولیا و مربیان حدود 50 سالی است که تاسیس شده است و با وجود عملکرده های بسیاری که این سازمان می تواند داشته باشد والدین همچنان نقش انجمن اولیا را تنها در مسائل مالی خلاصه می‌دانند؟ گفت: همانطور که اشاره کردید سالیان سال این فرهنگ جا افتاده و تغییر این فرهنگ سخت و زمان‌بر خواهد بود.

او ادامه داد: اینکه مشارکت خانواده‌ها در امور مدرسه به مشارکت مالی تبدیل شده است، واقعیتی است که بسیاری از خانواده‌ها هم به آن اذعان دارند. اما خوشبختانه در چندین سال گذشته شاهد این هستیم که مشارکت های فکری و معنوی در حال سبقت گرفتن است. 

عباسپور بیان کرد: بر‌اساس آسیب‌شناسی‌های صورت گرفته، هرگاه میزان آگاهی‌ها و مهارت‌های والدین بیشتر باشد، در آن مدرسه مشارکت کیفی‌تر بوده و عنوان شرکت به مشارکت تبدیل می‌شود.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با انتقاد از اینکه عموما در این جلسات از مطالبات مدارس صحبت می‌شود، عنوان کرد: این درحالی است که مطالبات خانواده‌ها مهم‌تر است. کاری که اکنون درحال انجام آن هستیم این است که نشست‌های رو در رو را با مسئولان اصلی و خانواده‌ها تدارک دهیم. در همین راستا برنامه‌ای ترتیب داده شد که در سال گذشته و امسال نمایندگان اولیا با وزیر آموزش و پرورش ملاقات و نقدهای خود را مطرح کنند. 

او با بیان اینکه مدارس بدون اولیا قادر به ادامه کار نخواهد بود، عنوان کرد: مشارکت یک فرهنگ است. اگر بخواهیم به نقطه مطلوب برسیم باید برنامه‌های متعددی را پیش‌بینی کنیم. یکی از این اقدامات این بود که در دوره قبل از دبستان خانواده‌ها را آماده کنیم تا هنگام مدرسه رفتن فرزندشان تمام آمادگی‌ها را کسب کرده باشند. به این ترتیب که در هر استان پایگاه یادگیری محلی را ایجاد کردیم تا والدین با شیوه‌های مشارکت آشنا باشند و هنگام ورود به مدرسه دچار سرگردانی نشوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز