رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران:

عدم پیشرفت مقابله با بحران در میان مردم طی سالهای اخیر/ شروع به کار اپلیکیشن شهر آماده برای آموزش بحران شهروندی

۱۳۹۸/۱۰/۲۸ - ۰۹:۳۰:۳۹
کد خبر: ۹۵۱۸۵۸
عدم پیشرفت مقابله با بحران در میان مردم طی سالهای اخیر/ شروع به کار اپلیکیشن شهر آماده برای آموزش بحران شهروندی
رضا کرمی با اشاره به عدم آمادگی مردم برای مقابله با بحران های مختلف از شروع به کار اپلیکیشن شهر آماده خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا ؛ طرح  مدرسه آماده با عنوان گردهمایی ۱۵۰۰ مدیر مدرسه شهر تهران صبح امروز در محل سالن همایشهای برج میلاد با حضور سردار جلالی؛ مدیر عامل سازمان پدافند غیر عامل، محسن هاشمی رفسنجانی؛ رئیس شورای شهر تهران، رضا کرمی رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد.

رضا کرمی، رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران، در گردهمایی ۱۵۰۰ مدیر مدرسه شهر تهران گفت :موضوع آموزش در امر بحران از اولویت‌های اساسی است که بخش عمده‌ای از موفقیت در مدیریت بحران به دلیل مشارکت مردم است. جامعه ما علیرغم مواجهه با انواع بحران ها متاسفانه پیشرفت قابل ملاحظه ای نداشته و این واقعیت اهمیت داشتن طرح و برنامه و آموزش را دو چندان میکند.

او افزود: در این راستا آموزش و پرورش از اهمیت زیادی برخوردار است. افزایش ایمنی مدارس با شناسایی وضعیت موجود آنها و انتقال اطلاعات از طریق دانش‌آموزان به خانواده‌ها از مهم‌ترین راه‌های مدیریت بحران است.

 رئیس سازمان مدیریت و پیشگیری از بحران شهر تهران یادآور شد:  علاوه بر تاکید بر استمرار تجربه های قبلی همچنین باید سبب ارتقاء طرح مدرسه آماده به یک طرح ملی شویم که با حمایت‌های شهردار تهران و مشارکت وزارتخانه‌های کشور از جمله آموزش و پرورش سازمان مدیریت بحران کشور و سازمان پدافند غیرعامل کشور در حال تحقق است.

کرمی تاکید کرد: اپلیکیشن شهر آماده شروع به کار خواهد کرد که بستر مناسبی برای آموزش شهروندان است و برنامه‌ریزی شده تا در سایر موارد نیز تأثیرگذار باشد که این اپلیکیشن در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

نظر شما