وزیر ورزش و جوانان:

آزادی در کف خیابان به وجود نخواهد آمد/ حمایت از تشکل‌های مردم نهاد به دلیل تربیت کادر مدیریتی آینده کشور است

۱۳۹۸/۱۰/۲۸ - ۱۰:۳۱:۱۴
کد خبر: ۹۵۱۹۱۲
آزادی در کف خیابان به وجود نخواهد آمد/ حمایت از تشکل‌های مردم نهاد به دلیل تربیت کادر مدیریتی آینده کشور است
وزیر ورزش و جوانان گفت: باور ما این است که آزادی در هر صورت مبنا و اساسش از درون کتابخانه ها، مراکز دانشگاهی، مراکز علمی و پژوهشی تحقق پیدا می کند.آزادی در کف خیابان به وجود نخواهد آمد و جوامع توسعه یافته جوامعی هستند که می توانند خواسته های خود را از طریق جامعه مدنی به دست آورند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ وزیر ورزش و جوانان در هفتاد و چهارمین جلسه ستاد ستاد ملی ساماندهی امور جوانان با اشاره به تفاهنامه‌ای که میان وزارت ورزش و جوانان و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی منقعد شد، اظهار کرد: امیدوارم تفاهنامه ای که امضا می شود بنیانی باشد برای همکاری های هرچه بیشتر و تاثیر بسزایی را در بخش اشتغال جوانان داشته باشد.

سلطانی فر با اشاره به میحث اشتغال به عنوان یکی از اصلی ترین دغدغه های جوانان، بیان کرد: در بین مسائل و مشکلاتی که در خصوص جوانان مطرح است، بحث اشتغال جوانان از اهمیت ویژه ای برخوردار است اگر هر نظامی بتواند مشکل اشتغال را حل کند، در‌کنار آن مشکل مسکن، تحصیل،اوقات فراغت و مشارکت و مسائل دیگر در مسیر حل شدن قرار خواهد گرفت.

او ادامه داد: تمرکز ویژه دولت این بوده که با منابع دولتی و خصوصی زمینه های رفع مشکلات اشتغال جوانان ایجاد سازد تادر کنار آن باقی مسائل نیز حل شود. این موضوعات به صورت جدی در وزارت خانه مورد رصد قرار می‌گیرد. در خصوص اوقات فراعت جوانان نیز زمینه سازی و بستر سازی های لازم برای حضور هرچه بیشتر جوانان در عرصه های مختلف توسط تشکل مردم نهاد انجام می شود و قدم های اساسی برداشته شده است.

وی با اشاره به تمهیدات و تسهیلاتی که برای جوانان در نظر گرفته شده، عنوان کرد: از جمله این تمهیدات می توان به خانه جوانان در هر استان اشاره کرد، در خصوص تسهیلات نیز می توان به وام قرض الحسنه ازدواج اشاره کرد که این وام در ۹۲ و ۹۳، سه میلیون تومان که خوشبختانه برای سال آینده میزان آن به ۵۰ میلیون تومان خواهد رسید.راه اندازی دفاتر مشاروه ازدواج نیز از جمله دیگر کارهایی است که از سوی وزارت ورزش و جوانان برای جوانان کشور در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان در پی رسیدن به هدفی بزرگ است، تصریح کرد: هدف بزرگی را دنبال می کنیم و امیدواریم در پایان دولت کارنامه قابل قبولی را داشته باشیم. در حال حاضر حدود ۲۶۰۰ سازمان مردم نهاد در کشور داریم که در ابتدای دولت یازدهم تعداد این سازمان ها کمتر از ۱۰۰ سازمان بود اما خوشبختانه به این تعداد رسبده ایم. ضمن اینکه افراد عضو علاوه بر عضویت در مشارکت های اجتماعی شرکت می کنند، هدف ما از حمایت از این سازمان های مردم نهاد، تربیت کادر مدیریتی اینده کشور از بین اعضای این تشکل های مردم نهاد است.

سلطانی فرد افزود: خیلی امیدوارم و استعداد های خوبی را می بینیم که در اینده نزدیک می توانند سکان اداره کشور را در اختیار بگیرند. از روزی که در جمهوری اسلامی ایران و در ابتدای دولت اصلاحات، مباحث مربوط به مشارکت های سیاسی و اجتماعی با گسترش سمن ها مطرح شد همواره این بحث را به عنوان هدفی مهم تلقی می کردیم. مردم با حضور در احزاب و این تشکل ها پل ارتباطی خواهند داشت برای تسریع در ارتباط با مدیران. باور ما این است که آزادی در هر صورت مبنا و اساسش از درون کتابخانه ها، مراکز دانشگاهی، مراکز علمی و پژوهشی تحقق پیدا می کند.آزادی در کف خیابان به وجود نخواهد آمد و جوامع توسعه یافته جوامعی هستند که می توانند خواسته های خود را از طریق جامعه مدنی به دست آورند.

وزیر ورزش و جوانان در پایان، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در تمامی حوادث و وقایع و ناآرامی های که در ۳،۴ سال گذشته داشته ایم، حتی یک نفر از اعضای سازمان های مردم نهاد جزو اسیب دیدگان و یا دستگیر شدگان نداشته ایم، در واقع این موضوع نشان می دهد وقتی می توان از طریق تشکل های مدنی ایده ها و انتقادات را مطرح کنیم دیگر نیاز نیست این مباحث از طرق غیر قانونی مطرح شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز