امدادرسانی ۵ استان به سیل‌زدگان سیستان وبلوچستان

۱۳۹۸/۱۰/۲۸ - ۱۴:۲۳:۱۹
کد خبر: ۹۵۲۱۲۴
امدادرسانی ۵ استان به سیل‌زدگان سیستان وبلوچستان
معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به تعیین پنج استان به عنوان استان‌های معین سیستان و بلوچستان گفت: نیروهای تازه نفس در حال خدمت رسانی به هموطنان سیل‌زده هستند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حامد سجادی افزود: به دلیل محاصره روستاهای سیستان و بلوچستان در سیل، در ابتدا امکان امدادرسانی زمینی نبود، از این رو امدادرسانی به صورت هوایی انجام می شد، اما اکنون مسیرها برای امدادرسانی زمینی باز است.

وی گفت: بر اساس برنامه ریزی‌ها، پنج استان نزدیک به سیستان و بلوچستان به عنوان استان معین انتخاب شده و با نیروهای تازه نفس، تجهیزات و اقلام امدادی به شهرهای مورد نظر خدمت‌رسانی می‌کنند.

معاون عملیاتی سازمان امداد و نجات افزود: استان‌های معین از جمله خراسان رضوی و شمالی، کرمان، یزد و فارس در حال خدمت‌رسانی در سیستان هستند و در این زمینه استان کرمان با وجود وقوع سیل در این استان، ۱۵ نیروی عملیاتی، خراسان رضوی ۷۲ نیروی عملیاتی و سایر استان‌ها هر کدام ۵۰ نیروی عملیاتی به همراه ۶ خودرو کمک‌دار، کامیونت و خودروهای مورد نیاز را به منطقه اعزام کرده است و به محض ورود این نیروها، امدادرسانی با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

وی گفت: نیروهای امدادی استان‌های معین به شهرهای قصر قند، کنارک، نیک شهر و چابهار امدادرسانی می کنند. بر اساس نقشه عملیاتی، مسئولیت یک شهر سیل‌زده در سیستان و بلوچستان به هر استان معین واگذار و حوزه فعالیت‌های این استان‌ها از قبل مشخص شده است و ما به عنوان بخش نظارتی و هماهنگی فعالیت می‌کنیم.

به گزارش ایرنا، بارش باران سیل‌آسا در جنوب شرق کشور که از شامگاه پنجشنبه ۱۹ دی آغاز شده بود، استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان را تحت تاثیر قرار داده و سبب جاری شدن سیلاب در این استان‌ها شده است.

شرایط در  سیستان و بلوچستان از سایر استان‌ها وخیم‌تر اعلام شده به طوری که میزان بارش‌ها در جنوب استان نسبت به سال گذشته ۲۶ برابر شده و در نتیجه سرریز شدن آب از پشت سدهای استان را در پی داشته است.

در سیستان و بلوچستان تعداد ۵۰۰ روستا و ۱۴ شهرستان درگیر سیل هستند و ۲۰ هزار واحد مسکونی بر اثر جاری شدن سیلاب تخریب کلی و جزئی دیده است.

امدادرسانی به روستاهای جنوب سیستان و بلوچستان تنها از طریق بالگرد و یا قایق امکان پذیر است و با وجود تلاش امدادگران، چادر، مواد غذایی بسته بندی، پتو و ملزومات پزشکی و بهداشتی از اقلام ضروری مورد نیاز مردم منطقه است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز