وزیر آموزش و پرورش در مراسم یادبود عروج شهدای پرواز ٧۵٢ ؛

اهتمام دانش آموزان از مهم‌ترین گام‌هایی است که برای جبران مصیبت‌ها برداشته می‌شود

۱۳۹۸/۱۰/۲۹ - ۱۱:۱۸:۴۳
کد خبر: ۹۵۲۷۰۵
اهتمام دانش آموزان از مهم‌ترین گام‌هایی است که برای جبران مصیبت‌ها برداشته می‌شود
وزیرآموزش‌ و پرورش اظهار کرد: اهتمام دانش آموزان از مهم‌ترین گام‌هایی است که برای جبران مصیبت‌ها برداشته می‌شود .

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محسن حاجی میرزایی، در مراسم یادبود عروج شهدای پرواز ٧۵٢ فارغ التحصیلان سمپاد و المپیادی که در باشگاه دانش پژوهان جوان برگزار شد، اظهار کرد: داغ از دست دادن عزیزان سنگین و مصیبت جانکاهی است و ایران امروز سوگوار داغ بزرگی است و شریک غم خانواده‌های این عزیزان دلبند هستیم .

وی افزود: شهادت و از دست دادن عزیزان بسیار سنگین و طاقت‌فرسا است اما کسانی که دایره وجودی‌شان گسترش پیدا کرده و شعاع بیشتری دارند و دامنه تاثیرگذاری گسترده‌ای دارند وآینده این سرزمین به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های آنان نیازمند است، سنگین‌تر و سخت‌تر است .

حاجی میرزایی تصریح کرد: از طرف خودم و به نمایندگی از مجموعه بزرگ آموزش و پرورش آرزوی صبر جزیل و بی پایان از سوی خداوند متعال برای خانواده‌های این عزیزان دارم .

وزیر آموزش و پرورش با بیان این‌که پس از این حجم بزرگ و سنگین غم و اندوه در انتظار گشایشی هستیم، خاطرنشان کرد: مصیبت‌هایی که در هفته‌های پایانی دی ماه بر این سرزمین‌ رفت جز با تفضل‌الهی قابل جبران نیست و امیدوارم فضل الهی جبران این غم بزرگ را بکند.

وی با بیان اینکه زندگی انسان تجربه‌های فراوان و گوناگونی دارد،گفت: انسان برگزیده هستی و اشرف مخلوقات است و همه هستی در خدمت انسان است .

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: تاملی گذرا بر کلام الهی، جایگاه والای انسانی در منطق دینی ما را آشکار می‌کند .

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار کرد: همه هستی در تسخیر انسان است و هر آنچه از آسمان نازل می‌شود برای انسان‌هاست و چه زیبا صورتگری از جانب خدا برای انسان‌هاست .

حاجی میرزایی اذعان کرد: خداوند همه پاکی‌ها را روزی انسان کرده و هستی و موجودات را در خدمت انسان قرار داده است و عرصه پهناوری را برای انسان فراهم کرده است .

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پیامبران، دین، ابزارهای تمدن‌سازی و فرهنگ‌سازی برای انسان قرار داده‌اند،اظهار کرد: خالق هستی تمهیداتی برای انسان که برگزیده هستی است در نظر گرفته است چرا که داده‌ها و ارزش‌ها و دارایی‌هایی که از سوی خداوند برای انسان در نظر گرفته شده قابل شمارش نیست .

وی افزود: مرگ نیز برای انسان است و همان خدای خلقت نیزخدای مرگ است .

حاجی میرزایی گفت: هرآنچه بر روی زمین است یک فلسفه دارد و آن سنجش و سنجیدن انسان است برای اینکه عیارآنها معلوم شود و ظرفیت‌های آنان آشکار شود و باورها‌یشان به منصه ظهور برسد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه انسان مورد آزمایش الهی است،گفت: نقص انفس و اموال و از دست دادن عزیزان عرصه‌هایی است که انسان با آن آزموده می‌شود و ظرفیت‌ها و قابلیت‌های نهفته خود را آشکار می‌کند.

وی در ادامه اضافه کرد: انسان‌هایی از این آزمونها سرافراز بیرون می‌آیند که صبور باشند و صابران برندگان نهایی هستند.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: آزمون صبر، شکر و صداقت است و سیره پیامبران حاکی از بردباری‌ها و صبوری‌هاست.

حاجی میرزایی تصریح کرد: بخشی از نیکوکاری صبر و بردباری است و پاداش رستگاران برای کسانی است که صبور هستند .

وی تاکیدکرد: این مصیبت جامعه را در معرض سنجش بزرگی قرار داده است و خوشبخت و سعادتمند کسانی هستند که از این آزمون سرافراز بیرون بیایند و ما می‌بینیم که والدین عزیز این فرزندان بر حال خود غلبه می‌کنند وصبوری می‌کنند .

وزیر آموزش و پرورش اظهارکرد: امیدواریم نهالی بارور شود که مسیر و راه آنها با قوت و دوام بیشتری استمرار پیدا کند .

حاجی میرزایی ادامه داد: یکی از صفات الهی جباریت است و خداوند جبران کننده است و هیچ کس به جز خداوند نمی‌تواند این مصیبت را جبران کند.

وی با بیان اینکه باید در انتظارصبح شکوفا باشیم،گفت: از دست دادن سردار شهید سلیمانی مصیبت بزرگی بود اما در برابر قضای الهی باید منتظر بمانیم تا این مصایب بزرگ برای ما جبران شود.

وزیر آموزش و پرورش در پایان خطاب به دانش آموزان گفت: شما دانش آموزان عزیز ادامه دهنده راه این عزیزان هستند و اهتمام شما یکی از مهم‌ترین گام هایی است که برای جبران این مصیبت‌ها برداشته می‌شود و برای شما آرزوی موفقیت دارم

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز