معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر:

هیچ طغیان بیماری در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان نداشته‌ایم

۱۳۹۸/۱۰/۲۹ - ۱۵:۴۴:۴۵
کد خبر: ۹۵۲۷۲۳
هیچ طغیان بیماری در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان نداشته‌ایم
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با اشاره به وقوع سیلاب گسترده در جنوب استان سیستان و بلوچستان، گفت: تیم های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر از روزهای قبل و روزهای اول وقوع سیل تا کنون، در مناطق سیل زده، حضور و مشارکت فعال دارند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ فرهاد دادگر،با بیان این مطلب، اظهار داشت: با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی کشور، اقدامات بسیار زیاد و استراتژیکی برای محافظت از گروه های آسیب پذیر در مناطق سیل زده انجام شده بود و تا کنون، هیچ طغیان بیماری در این مناطق، نداشته ایم.

وی افزود: مهمترین چالش پیش روی ما در مناطق سیل زده، تامین آب آشامیدنی سالم به مقدار کافی است که متاسفانه هنوز شبکه های آب رسانی به شکل بهداشتی وارد مدار نشده که برای ما چالش برانگیز خواهد بود و تقاضا داریم که ارگان های مربوطه از جمله سازمان آب و فاضلاب، با جدیت و سرعت بیشتری، آب آشامیدنی سالم مورد نیاز مردم در مناطق سیل زده را تامین کنند.

قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در ستاد بحران یادآور شد: قبل از وقوع سیلاب در جنوب استان سیستان و بلوچستان، ۱۶۹ مادر باردار را به محل های امن منتقل کردیم که در این مکان ها یا تسهیلات زایمانی و یا بیمارستان وجود دارد و در طول این مدت، در طول وقوع سیل، ۶۲ مادر باردار، زایمان کردند و علاوه بر اینها، ۵۵ مادر باردار نیز در حین سیل توسط بالگردهای اورژانس ۱۱۵ و ماشین های سنگین، به محل های امن منتقل شدند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر خاطرنشان کرد: بر اساس گزارشی که با کمک سازمان دامپزشکی کل کشور و همچنین سازمان جهاد کشاورزی تهیه شده، دام هایی که ممکن است در مسیر سیلاب تلف شده باشند شامل ۱۰۰۰ دام در شهرستان کنارک و بیش از ۲۰۰ دام در شهرستان چابهار بوده است.

دادگر افزود: تا کنون تمام دام هایی که در مسیر زندگی مردم در شهرستان کنارک و چابهار بودند، دفن شده اند و مشکل لاشه و دام های تلف شده در مناطق سیل زده، برطرف شده است.

نظر شما