معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش:

دانشجو معلمان براساس سابقه کار رتبه‌بندی می‌شوند/ حقوق رتبه یکی‌ها از بهمن‌ماه اعمال می‌شود

۱۳۹۸/۱۱/۰۱ - ۰۸:۲۳:۴۵
کد خبر: ۹۵۳۱۷۰
دانشجو معلمان براساس سابقه کار رتبه‌بندی می‌شوند/ حقوق رتبه یکی‌ها  از بهمن‌ماه اعمال می‌شود
الهیار ترکمن گفت: درباره مشکلات دانشجو معلمان برای رتبه‌بندی نیز گفت: طبق آئین‌نامه افرادی که بالای دو سال سابقه کار دارند مشمول رتبه‌بندی می‌شوند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علی الهیار ترکمن، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، درباره برخی اشکالات و سوالات مطرح در رتبه‌بندی معلمان اعم از حذف ضریب تعجیل مناطق محروم و علت عدم افزایش 10 درصدی حقوق معلمان ابتدایی، گفت: دو کار در رتبه‌بندی باید انجام می‌دادیم. نخست آنکه رتبه‌های دو تا پنج نظام قبلی را تطبیق دهیم و برای کسانی که تازه وارد طرح شده‌اند و در رتبه یک قرار می‌گیرند احراز صلاحیت کنیم.

او با بیان اینکه رتبه‌بندی یکی از اصلی‌ترین فرایندها در نظام مدیریت منابع انسانی است،‌ ادامه داد: نظام‌های شغلی یا شغل محورند یا شاغل‌محور و در این میان وزارت آموزش و پرورش شغل محور است. افرادی که به معلمی وارد می‌شوند باید به صلاحیت‌هایی تعیین‌شده مجهز باشند و خود را ارتقا دهند تا بتوانند کیفیت را رقم بزنند.

الهیار ترکمن بیان کرد: در نظام‌های شغل‌محور با صلاحیت بدو ورود به حرفه از طریق آزمون دانشگاه فرهنگیان مواجه هستیم و از سوی دیگر ارتقای مستمر فرآیندها را داریم که یا برنامه‌ریزی شده یا خودانگیخته یا از طریق ترکیبی از این دو است.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر این نکته که رتبه‌بندی معلمان مشوق مالی است نه افزایش حقوق عنوان کرد: حقوق دی‌ماه براساس رتبه‌‌بندی صادر و 1450 میلیارد تومان به حقوق دی ماه اضافه شد.

او ادامه داد: رتبه‌های 2 تا 5 را در مدلی دیگر در اختیار داشتیم که باید آنها را تطبیق می‌دادیم، رتبه یک را نیز باید احراز می‌کردیم و وارد فرآیند ارتقاء مبالغ حقوقی می‌شدیم. در حال حاضر معوقات مهر تا آذرماه انجام شده است. حقوق رتبه یکی‌ها نیز برحسب رتبه‌بندی از بهمن ماه اعمال می‌شود.

الهیار ترکمن عنوان کرد: در هیات ممیزه‌ای که مقرر شده تا در یکم بهمن ماه سال جاری تشکیل شود، درباره برخی موارد همچون اعمال ضریب تعجیل بحث خواهد شد و برگشت ضریب تعجیل نیز منوط به تائید سازمان اداری استخدامی است. بنای ما این است که هیچ کار غیرقانونی انجام ندهیم، بندی را وارد حقوق کنیم و چندماه دیگر ناچار به خروج آن از احکام شویم. تلاش می کنیم یک انتفاع حداکثری ایجاد شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش درباره مشکلات دانشجو معلمان برای رتبه‌بندی نیز گفت: طبق آئین‌نامه افرادی که بالای دو سال سابقه کار دارند مشمول رتبه‌بندی می‌شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز