رئیس سازمان غذا و دارو:

سرمنشا مشکلات دارویی، روابط مالی بین توزیع کنندگان است/ تامین داروی بیماران MPS با دور زدن تحریم‌ها

۱۳۹۸/۱۱/۰۳ - ۰۵:۲۳:۳۹
کد خبر: ۹۵۳۵۱۳
سرمنشا مشکلات دارویی، روابط مالی بین توزیع کنندگان است/ تامین داروی بیماران MPS  با دور زدن تحریم‌ها
شانه‌ساز گفت: اینکه کمبودی به لحاظ دارویی در کشور داشته باشیم صحت ندارد. عموما مشکلات در نقدینگی و روابط مالی بین توزیع کنندگان داروست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ چندی پیش سخنگوی سازمان غذا و دارو به خبرگزاری برنا در خصوص کمبود داروهای بیماران MPS گفته بود: قرار بود داروهای بیماران MPS  از سوی شرکت آمریکایی تولیدکننده این دارو، ‌تامین شود که به دلایل مختلف، به دنبال تحریم‌ها، این دارو را در اختیار ما قرار نداده‌اند.

کیانوش جهانپور با بیان اینکه در روزهای آینده عملا ذخیره دارویی ما در حوزه بیماران MPS صفر می‌شود، بیان کرد: متاسفانه شرکت کره‌ای هم تحت فشار آمریکایی‌ها و به‌رغم میل باطنی‌اش نتوانست به ما دارو دهد. ما تلاش می‌کنیم تا از کانال‌های مختلف داروهای این بیماران را تامین کنیم.

با دور زدن تحریم‌ها داروی بیماران MPS را تامین می‌کنیم

حال رئیس سازمان غذا و دارو پس از گذشت حدود یک ماه در خصوص عملکرد این سازمان در خصوص تامین داروی MPS، گفت: داروهای بیماران MPS از اقلامی هستند که شرکت تولید کننده آن آمریکایی است و به همین دلیل در تامین آن مشکلاتی ایجاد شد.

او ادامه داد: مدت هاست که شرکت وارد کننده این دارو با وجود نشاندن ارز در بانک‌های اروپایی به دلیل تهدیدها و تحریم‌های آمریکا این دارو را به ما تحویل نمی‌دهد.

شانه‌ساز عنوان کرد: خوشبختانه با اتخاذ راهکارها و دور زدن تحریم‌ها این داروها را تامین خواهیم کرد.

سرمنشا مشکلات دارویی، روابط مالی بین توزیع کنندگان است

رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به این سوال که بسیاری از بیماران در تهیه داروهای خود در داروخانه‌ها با مشکلاتی روبه‌رو هستند، گفت: اینکه کمبودی به لحاظ دارویی در کشور داشته باشیم صحت ندارد. عموما مشکلات در نقدینگی و روابط مالی بین توزیع کنندگان داروست که سازمان‌های بیمه‌گر در تلاش هستند تا این مشکل رفع شود.

نظر شما