مدیر ساماندهی شبکه یکپارچه خدمات و کسب و کارهای شهری:

راه اندازی اپلیکیشن شهر من با هدف مدیریت یکپارچه شهری/ جمع آوری پسماند خشک با استفاده از اپلیکیشن در مشهد

۱۳۹۸/۱۱/۰۱ - ۱۰:۲۸:۳۰
کد خبر: ۹۵۳۵۴۳
راه اندازی اپلیکیشن شهر من با هدف مدیریت یکپارچه شهری/ جمع آوری پسماند خشک با استفاده از اپلیکیشن در مشهد
محمد عین القضات به تشریح اپلیکیشن شهر من پرداخت و آن را اولین اپلیکیشن شهری برای ارائه خدمات به شهروندان دانست و هدف از آن را آرزو برای رسیدن به مدیریت یکپارچه شهری و افزایش درآمد پایدار ذکر کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محمد عین القضات، مدیر ساماندهی شبکه یکپارچه خدمات و کسب و کارهای شهری در رابطه با تشریح این فعالیت های مجموعه گفت:  این مجموعه تازه تاسیس است.  علت تاسیس این بوده که شهرداری ها به دنبال یکپارچه سازی هستند و همه مدیران شهری آرزو مدیریت یکپارچه شهری را دارند.

او افزود: مدتهاست که به دنبال این موضوع هستیم و راهکارهایی در این رابطه دیده شده است و بهترین راهکار در حالت فعلی که قانون مشکلاتی دارد، فعالیت در فضای مجازی است.

مدیر ساماندهی شبکه یکپارچه خدمات و کسب و کارهای شهری تصریح کرد: مجموعه شهرداری ها که بخواهند اپلیکیشن جامع داشته باشند در این ساختار امکان پذیر نیست و هدف را نمی‌تواند شکل بدهد بدین ترتیب  این مجموعه در مشهد شکل گرفته است.

 او با اشاره به اینکه مردم نباید برای دریافت خدمات به درگاه های متنوعی مراجعه کنند، اظهار کرد: بر این اساس اپلیکیشن شهر من را شکل دادیم و هدف اصلی ما یکپارچه سازی درگاه‌های ارائه خدمات بودند همچنین برای داشتن مشارکت اجتماعی این اپلیکیشن نیز راه اندازی شد. هدف سوم ما افزایش فرهنگ شهروندی است تا مردم بتوانند به سمت رفتارهای خوب شهری برای توسعه شهری بروند. در نهایت درآمد پایدار از دیگر اهداف ماست.

عین القضات گفت: پس از این بنا است که به بخش خصوصی  این مجموعه را واگذار کنند و این تفاهمنامه به زودی منعقد خواهد شد تا بیش از ۶۰ درصد از شرکت تاسیس شده شهر من، به بخش خصوصی واگذار شود و ۴۰ درصد باقیمانده بین کلانشهرها توزیع شود.

عین القضات با اشاره به اینکه در مرحله ابتدایی شهروندان با خدمات بسیار زیادی مواجه نمی‌شوند و توسعه به صورت گام به گام انجام می‌شود تاکید کرد: همزمان با رشد خدمات کاربر هم بنا است رشد پیدا کند. همچنین برای هدف مدیریت یکپارچه شهری بستر شبکه تعاملی شهری در این اپلیکیشن وجود دارد بدین ترتیب ارتباط بین مسئولین و مردم در اینجا دیده شده است و مردم می‌توانند به صورت پرداخت قبض مدیریت مصرف انرژی را مد نظر داشته باشند.

مدیر ساماندهی شبکه یکپارچه خدمات و کسب و کارهای شهری افزود: در این رابطه نیز تفاهم‌نامه‌ای با انجمن شهر بدون مانع منعقد شده است تا بتوانیم به معلولین خدمات بدهیم.

عین القضات افزود: از حدود ۴۶ سرویس در این اپلیکیشن ساماندهی شود و از آن جمله می توان به پارک حاشیه ای و شهرداری الکترونیک و همچنین حوزه پسماند اشاره کرد.

او افزود: فعالیت‌های حوزه پسماند در حال انجام است بدین صورت که اپلیکیشنی به صورت پایلوت در منطقه ۹ پیاده‌سازی شده است و در این محدوده حدود ۴۰ هزار نفر از مردم نصب اپلیکیشن را انجام داده اند که رقم قابل توجهی است.

مدیر ساماندهی شبکه یکپارچه خدمات و کسب و کارهای شهری در رابطه با جداسازی پسماند در این سامانه گفت: در این اپلیکیشن جداسازی پسماند امکان پذیر است بدین ترتیب پسماند خشک را افراد ثبت می‌کنند و زمان تحویل آن را در این اپلیکیشن مشخص خواهند کرد. سرویس دهنده در آن ساعت حاضر خواهد شد و امتیاز به حساب کار ،برای فرد واریز می‌شود که این امتیاز قابل نقد شدن است .

به گفته او خدمات حوزه پسماند در این اپلیکیشن به بخش خصوصی واگذار شده است و قیمت جمع آوری پسماند قیمت مصوب دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز