وزیر آموزش و پرورش:

انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی بستر شکل گیری قوت علمی و تربیتی در مدارس

۱۳۹۸/۱۱/۰۱ - ۱۴:۲۴:۵۷
کد خبر: ۹۵۳۷۳۸
انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی بستر شکل گیری قوت علمی و تربیتی در مدارس
حاجی میرزایی گفت: آموزش و پرورش برای تربیت و توانمند سازی دانش آموزان به توان اتحادیه انجمن اسلامی نیازمند است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش برای تربیت و توانمند سازی دانش آموزان به توان اتحادیه انجمن اسلامی نیازمند است،  انجمن ها باید بستر شکل گیری قوت علمی و تربیتی در مدارس را ایفا کنند.

محسن حاجی میرزایی امروز در مراسم پاسداشت سالگرد تاسیس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان اظهار داشت: نام انجمن اسلامی دانش آموزان در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار است، این انجمن همواره همراه ملت بوده اند و در تمامی رویدادهای پیوسته در تاریخ نام انجمن های اسلامی دانش آموزان پیداست.

او افزود: امروز مهم ترین ماموریت برای انقلاب اسلامی براساس بیانات مقام معظم رهبری قوی شدن در حوزه های مختلف علم است، در این راستا باید برای اقتدار و قوت ملت اهتمام و برنامه ریزی لازم انجام شود.

وزیر آموزش و پرورش معتقد است که تلاش هایی برای تضعیف قیام مقدس یعنی انقلاب در جهان انجام می شود که باید از این عمل توسط نهادهای مختلف ممانعت صورت گیرد.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی امید کشور به جوانان عنوان شده، یاد آور شد: دانش آموزان  باید زمینه ساز شکل گیری تمدن نوین اسلامی  باشند، از این رو انجمن های اسلامی نقش بسزایی در این راستا ایفا می کند.

او خاطر نشان کرد: انجمن اسلامی دانش آموزان در دوره ای از زندگی که شخصیت نوجوانان شکل می گیرد، با بهره گیری از ظرفیت و قابلیت های دانش آموزی در زندگی آنها تاثیر گذار است.

 وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: موضوع قوت یافتن در علم هم از لحاظ نظری و تجربی بررسی می شود، در واقع  توانمندی از مسیر آموزش میسر می شود. آموزش و پرورش بنای قدرت ملی و خود اتکایی ملی را باید ایجاد کند.

به گفته حاجی میرزایی، پیشرفت و تمدن اسلامی از تعداد بنگاه های صنعتی و عرصه خدمات ارزیابی مشخص نمی شود، بلکه پایداری یک کشور  را یادگیری و آموزش تضمین می کند که ماموریت اصلی این آموزش را آموزش و پرورش برعهده دارد.

وی عنوان کرد: در سند بنیادین تحول ملی مقرر شده که آموزش و پرورش به سمت مفهوم تربیت حرکت کند و از این رو ساحت های بسیاری شمرده شده است چرا که دانش آموزان علاوه بر قوت یافتن به صلاح علم و دانش باید به لحاظ هنری و معیشت و وجه اجتماعی و سیاسی نیز رشد یابد. 

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: انجمن های اسلامی اعتماد به نفس دانش آموزان  را تقویت می کند و امکان پیوند دانش آموزان با مسائل جامعه را میسر می کند موجب اعتماد به نفس بیشتر برای نقش آفرینی را مهیا می کند. 

حاجی میرزایی به تغییر و تحولات جهانی اشاره کرد و گفت: سرعت و تحولات جا به جایی در مسائل موجب آشفتگی ها و نوعی سردرگمی و حاشیه نشینی می شود، انجمن های اسلامی باید در این شرایط به کمک دانش آموزان بیاید تا پویایی در برابر تغییرات از مسیر شکل گیری تربیت میسر شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: برای دستیابی به آرمان ها فعالیت ها را موضوع اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان تقویت توان ملی و ساختن انسان هایی در طراز انقلاب و افرادی که از هویت و باورهای خود دفاع کنند را در دستور کار خود قرار دهد و بیش از گذشته برای آرمان ها کار ساز باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز