مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور:

بیش از ۷۱ درصد کارکنان شهرداری‌های کل کشور دیپلم و زیر دیپلم هستند

۱۳۹۸/۱۱/۰۲ - ۱۱:۰۱:۱۴
کد خبر: ۹۵۴۰۷۰
بیش از ۷۱ درصد کارکنان شهرداری‌های کل کشور دیپلم و زیر دیپلم هستند
عباس کرکه آبادی با اعلام این خبر که سامانه جامع نیروهای انسانی شهرداری ها تدوین شده است گفت:بیش از ۷۱ درصد کارکنان شهرداری‌های کل کشور دیپلم و زیر دیپلم هستند.

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ عباس کرکه آبادی، مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور، در سی و سومین نشست معاونان برنامه‌ریزی شهرداری‌های کلانشهرها که صبح امروز چهارشنبه در مشهد برگزار شد، گفت: حدود دو سال است که در حوزه اداری استخدامی فعالیت خود را شروع کرده ایم.

او با اشاره به برخی اهداف جهت اصلاح حوزه اداری و استخدامی تصریح کرد: هدف از لایحه اداری استخدامی چند نکته است. یکی اینکه باید نوع استخدامی در شهرداری روشن شود. بیش از ۷۰ درصد کارکنان شهرداری در وضعیت قراردادی به سر می برند. همچنین معتقدیم که باید یکسان سازی حقوق اتفاق بیفتد.

کرکه آبادی اضافه کرد: برخی از نیروها با قراردادهای کارگری در حوزه های کارمندی در حال فعالیت هستند.

او یادآور شد: اگر نیاز باشد نماینده شهرداری ها در شوراها حضور داشته باشند حتما این کار انجام خواهد شد.

مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری و دهیاری های کشورگفت: با تعامل دو طرفه باید مشکلات کارکنان شهرداری را حل کنیم. کارکنان‌شهرداری مظلوم هستند اما از دیدگاه مردم ظالمند که باید اعتماد سازی از سوی شهرداری اتفاق بیفتد.

او با اشاره به تدوین سامانه جامع نیروی انسانی شهرداری ها افزود: سامانه جامع نیروی انسانی شهرداری تدوین شده است اما باید سامانه قوی برای کارکنان شهرداری در سازمان شهرداری ایجاد شود در حال حاضر اطلاعات حدود هزار و ۱۶۷ شهرداری وارد شده است که تا این زمان اطلاعات ۶۵ هزار نفر نیروی انسانی در این سامانه ثبت شده است. اطلاعات و آماری که بعضا خود شهرداری ها آن را ندارند‌.

کرکه آبادی با بیان اینکه در حال حاضر شهرداری تهران در این آمار نیست، گفت: تا امروز حدود ۱۳۰ هزار نفر مورد بررسی قرار گرفتند که تنها ۴ درصد این افراد با لیسانس و دکترا هستند ۸ درصد فوق دیپلم و بیش از ۷۱ درصد دیپلم و زیر دیپلم هستند.

مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری و دهیاری های کشور  با بیان اینکه تا امروز آمار چند کلان شهر ثبت نشده افزود: معتقدیم نیروهای انسانی امروز باید به سرمایه انسانی تبدیل شود و توانمند شوند و این آمار و درصد تحصیلات رضایت بخش نیست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز