دادستان شهریار:

نظارت و استمرار برخورد با متخلفین از جمله ضروریات رفع مشکلات زیست محیطی است

۱۳۹۸/۱۱/۰۲ - ۱۱:۰۶:۵۱
کد خبر: ۹۵۴۰۸۰
نظارت و استمرار برخورد با متخلفین از جمله ضروریات رفع مشکلات زیست محیطی است
همزمان با گرامیداشت هفته هوای پاک با شعار "هوای پاک، اقدام و عمل" و در روزی که با عنوان " قانون و هوای پاک" نامگذاری شد،کارکنان اداره حفاظت محیط زیست شهریار با دادستان این شهرستان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در این دیدار که در محل دادسرای شهریار برگزار شد، حمید عسگری پور دادستان شهرستان شهریار با ابراز خرسندی از حضور کارکنان محیط زیست در دادسرای شهریار همزمان با گرامیداشت هفته هوای پاک گفت: محیط زیست شهرستان نسبت به سایر دستگاه های اجرایی کارنامه قابل قبولی در انجام وظایف ذاتی وقانونمند خود دارد که این موضوع قابل تقدیر است.

وی با اشاره به ضرورت انجام وحدت و نظارت در اجرای برنامه های زیست محیطی، تصریح کرد: یکی از مشکلات عدم موفقیت طرح ها، جزیره ای عمل کردن دستگاه ها در حوزه سلامت و محیط زیست بوده که این امر نیازمند وحدت و هماهنگی کامل دستگاه ها در این حوزه است .

دادستان شهریار در ادامه افزود: در موضوع حفاظت از محیط زیست ، دادستانی با هیچ فرد و هیچ دستگاهی تعارف نداشته و با متخلفین بشدت برخورد قانونی می شود و در این رابطه نظارت و استمرار برخورد با متخلفین محیط زیست از جمله موارد ضروری در جهت رفع مشکلات زیست محیطی است.

عسگری پور در پایان ضمن اعلام آمادگی و حمایت کامل و قاطع دادستانی در اجرای طرح ها و برنامه های محیط زیست بمنظور صیانت از حقوق شهروندان و حفظ سلامت مردم، خواستار ارائه چک لیست معضلات و چالش های موجود شهرستان شد و بیان کرد: با ارائه فهرست معضلات شهرستان از سوی محیط زیست، بررسی و الزام دستگاه ها برای رفع مشکلات و مسائل موجود در حوزه محیط زیست در دستور کار قرار خواهد گرفت.

در ادامه این نشست فاطمه برنا رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار نیز در خصوص قانون هوای پاک و چالش های موجود بر سر راه اجرای قانون مواردی را مطرح کرد و گفت: همانطور که در قانون هوای پاک آمده است برای دستگاه های زیادی تکالیف قانونی  مشخص شده  و اجرای دقیق آن، نیاز به مسئولیت پذیرى همه دستگاه های مسئول در این خصوص دارد .

وی اظهار داشت : یکی از برتری های این قانون این است که در آن جرم انگاری بطور کامل تعریف شده و عدم اجرای قانون از سوی هر یک از مسئولین مربوطه جنبه قانونی و قضایی پیدا می کند.

فاطمه برنا در پایان از همکاری دادستانی در جهت تسریع در روند بررسی پرونده های محیط زیست در شعبه ویژه و برخورد با متخلفین تشکر و قدردانی کرد و افزود: امیدواریم با حمایت دادستانی شهرستان و دستگاه قضا و همچنین همکاری سایر نهادها و مردم شهرستان، محیط زیستی سالم و پاک داشته باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز