رئیس سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران:

فعالیت شبانه‌روزی گرمخانه‌های پایتخت/ هیچ‌کسی اجبار به ترک گرمخانه ندارد/ لزوم تخصیص ۱۰۰ میلیارد برای راه‌اندازی ۵ گرمخانه در تهران

۱۳۹۸/۱۱/۰۴ - ۰۵:۵۶:۵۶
کد خبر: ۹۵۴۵۸۴
فعالیت شبانه‌روزی گرمخانه‌های پایتخت/ هیچ‌کسی اجبار به ترک گرمخانه ندارد/ لزوم تخصیص ۱۰۰ میلیارد برای راه‌اندازی ۵ گرمخانه در تهران
سیدمالک حسینی با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی گرمخانه‌های پایتخت گفت: 100 میلیارد اعتبار برای راه اندازی 5 گرمخانه دیگر در تهران مورد نیاز است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سیدمالک حسینی، رئیس سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری در رابطه با وضعیت استقرار افراد بی‌خانمان در گرمخانه‌های تهران و در شب‌های سرد پایتخت گفت: در حال حاضر  به صورت شبانه روزی خدمات می دهیم و افراد محدودیتی برای ماندن ندارند.

او تاکید کرد: اگر کسی موردی بی خانمان را مشاهده کرد حتما اطلاع بدهید. در این رابطه بخشنامه کرده‌ایم و از 15 آبان‌ماه همه گرمخانه‌های ما شبانه‌روزی در حال فعالیت هستند.

به گفته رئیس سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران هیچ کسی اجبار به ترک گرمخانه ندارد و وعده‌های غذایی به این افراد کامل داده می‌شود.

او در پاسخ به این سوال که این شرایط در تابستان هم خواهد بود یا نه، گفت: ما تقریبا برای آخر فصل سرما که اردیبهشت است این کار را انجام می دهیم و انشالله منابع اعتباری را برنامه ریزی می کنیم تا این اتفاق رخ بدهد و تلاش ما این است برای کل سال این اتفاق رخ بدهد یا حداقل در برخی مناطق که تراکم بیشتری داریم اگر بحث های اعتباری داشته باشد مدیریت شهری کمک کند.

مالک حسینی تصریح کرد: شورا و شهرداری کمک‌های بسیاری برای راه‌اندازی و تجهیز این گرمخانه‌ها کرد و امسال افزایش خوب و قابل ملاحظه‌ای از نظر تعداد پذیرش و تعداد گرمخانه‌ها داشتیم.

او افزود: گرمخانه‌های زنان ما افزایش صددرصدی داشته است. دو گرمخانه زنان داشتیم که دو گرمخانه دیگر به این تعداد افزوده شد.

رئیس سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به این که اراده جدی برای توسعه گرمخانه‌ها وجود دارد، گفت: امسال افزایش بودجه خاص برای احداث ۵ گرمخانه جنرال داریم که بودجه زیادی می‌خواهد. مجموعه معاونت برنامه ریزی و کمیسیون اجتماعی فرهنگی شورای شهر همراهی خوبی کردند و برای بودجه تلاش می کنیم که اگر تخصیص پیدا کرد به سرعت تجهیز کارگاه داشته باشیم.

مالک حسینی در رابطه با میزان اعتباری که مورد نیاز است اظهار کرد: حدود ۱۰۰ میلیارد اعتبار برای تجهیزات ۵ کارگاه و یا گرمخانه جنرال نیاز داریم که به خدمات ویژه از توان بخشی تا خدمات دیگر اختصاص پیدا می کند

او در رابطه با داشتن اعتیاد افراد بی‌خانمان که به گرمخانه‌ها اقدام می‌کنند، گفت: ما نسبت به این موارد ورود پیدا نمی‌کنیم و تنها مسئله ما حفظ جان این افراد از سرماست و اینکه در روزهای سرد گرسنه و یا بی‌سرپناه نباشند.

رئیس سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران در پایان تصریح کرد: هیچ یک از مراکز تحت نظر ما برای رسیدگی به افراد آسیب دیده و مددجوها هیچ هزینه‌ای دریافت نخواهد کرد.

نظر شما
پرونده ویژه