معاون شهردار مشهد:

پارک حاشیه پروژه انتفاعی نیست/ احتمال زیان‌ده بودن پارک حاشیه در سال آینده

۱۳۹۸/۱۱/۰۴ - ۰۷:۱۲:۰۵
کد خبر: ۹۵۴۶۳۱
پارک حاشیه پروژه انتفاعی نیست/ احتمال زیان‌ده بودن پارک حاشیه در سال آینده
شهریار آل‌شیخ با اشاره به اینکه ممکن است اجرای پارک حاشیه‌ای برای سال آینده زیان‌ده باشد به لزوم هوشمندسازی بخش‌های مختلف شهری برای رسیدن به درآمد پایدار تاکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ شهریار آل‌شیخ، معاون برنامه‌ریزی و توسعه انسانی شهرداری مشهد، در رابطه با میزان درآمد حاصل از پارک حاشیه‌ای گفت: درآمد پایدار را در حوزه‌های زیر ساخت‌های ارتباطی و پرداخت حساب کردیم اما این ها درآمدهایی نیست که در کوتاه مدت به نتیجه برسد.

او با اشاره به اینکه پروژه پارک حاشیه‌ای لزوما پروژه انتفاعی نیست، افزود: در حال حاضر پیش‌بینی درآمد حاصل از  اجرای پارک حاشیه‌ای با استفاده از اپلیکیشن شهر من را نداریم.

معاون شهردار مشهد با اشاره به اینکه در حال حاضر درآمدی از این حوزه در نظر نداریم، افزود: برای مجموعه‌هایی که  از ظرفیت ما استفاده می‌کنند تا جایی که به تجاری سازی نرسند درآمدی فرض نمی‌کنیم.

آل‌شیخ تصریح کرد: زمانی آن‌ها را به عنوان درآمد فرض می‌کنیم که استفاده جاری داشته و مقرون به صرفه باشد.

او با بیان اینکه پارک حاشیه‌ای درآمد 22 میلیارد تومانی در سال گذشته داشته گفت: این حوزه حدود 20 میلیارد تومان هزینه در سال گذشته داشته و برآورد ما این است که در سال آینده زیان‌ده باشد چراکه هزینه‌های نیروی انسانی که پارک حاشیه را کنترل می‌کند بیش از درآمدش است.

به گفته معاون شهردار مشهد با نصب اپلیکیشن، نیروی انسانی کم می‌شود و در این شرایط امکان سوددهی وجود دارد.

او در رابطه با امکان تعدیل نیروی انسانی در حوزه پارک حاشیه‌ای گفت: تعدیل نداریم بلکه جا به جایی خواهیم داشت.

آل شیخ در پایان تصریح کرد: در حال حاضر 100 نفر از نیروهای پارک حاشیه‌ای را در چشمه شهر و در محلات مستقر کرده‌ایم.

آل-شیخ

نظر شما
پرونده ویژه