معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش:

کمترین عدد افزایش حق بیمه فرهنگیان، در قرارداد جدید/ تا زمانی که به سهم خوبی از درآمد ناخالص ملی نرسیم بودجه فعلی کفاف نمی‌دهد

۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۰۴:۰۵:۳۲
کد خبر: ۹۵۴۸۲۸
کمترین عدد افزایش حق بیمه فرهنگیان، در قرارداد جدید/ تا زمانی که به سهم خوبی از درآمد ناخالص ملی نرسیم بودجه فعلی کفاف نمی‌دهد
الهیارترکمن گفت: باید منابع دیگری را در کنار بودجه اصلی تجهیز و فعال کنیم. کارگروهی با حضور صاحبنظران برای تحلیل دارایی‌ها و مولدسازی آن‌ها تشکیل شده است. تا زمانی که به سهم خوبی از درآمد ناخالص ملی نرسیم بودجه فعلی کفاف نمی‌دهد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ علی الهیارترکمن، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که برنامه‌های رفاهی فرهنگیان در چه مرحله‌ای قرار دارد، گفت: در خصوص بیمه، تعرفه بیمه تکمیلی در دو شکل مرسوم صندوقی و بیمه‌گری و بر اساس نوع خدمت مشخص می‌شود. در سال‌های قبل بیمه فقط به روش صندوقی اجرا می‌شد اما در برنامه‌ریزی‌های جدید تغییراتی داشتیم و کمترین عدد افزایش حق بیمه را در قرارداد جدید داریم.

او ادامه داد: حق بیمه از 39 هزار تومان به 46 هزار تومان افزایش یافت و 500 مرکز جدید به فهرست مراکز درمانی طرف قرارداد افزوده شد. طبق وعده آتیه‌سازان حافظ، زمان پرداخت خسارات هم کوتاه‌تر خواهد شد.

این مقام مسئول اضافه کرد: با بانک ملی قرارداد جدیدی در دست انعقاد داریم که شامل وام‌های مرابحه و خرید مسکن می‌شود که هم سقف و هم مبلغ آن افزایش پیدا می کند و سود هم همان 12 درصد باقی می‌ماند.

الهیارترکمن با اشاره به دریافت وام دوجانبه خرید مسکن از بانک ملی و بانک مسکن سازوکاری، گفت: در این خصوص نیز برنامه‌ای اندیشیده خواهد شد. از طرفی برای احداث شهرک‌های فرهنگیان و غیره نیز برنامه‌هایی با وزارت مسکن در حال پیگیری است.

 معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که بودجه 99 به نظر کفاف خرج های آموزش و پرورش را نمی‌دهد، عنوان کرد: درست است اما باید منابع دیگری را در کنار بودجه اصلی تجهیز و فعال کنیم. کارگروهی با حضور صاحبنظران برای تحلیل دارایی‌ها و مولدسازی آن‌ها تشکیل شده است. تا زمانی که به سهم خوبی از درآمد ناخالص ملی نرسیم بودجه فعلی کفاف نمی‌دهد.

او در پایان گفت: در تلاش هستیم امسال تخصیص 10 درصد مازاد بر بودجه را دریافت و معوقات را در قالب آن پرداخت کنیم تا کمترین عدد انتقال کسری را به سال آینده داشته باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز