رئیس اداره مراقبت از بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت:

امکان ورود ویروس کرونا به کشور وجود دارد؟/ روش‌های پیشگیری از انتشار ویروس کرونا

۱۳۹۸/۱۱/۰۵ - ۲۳:۱۴:۱۲
کد خبر: ۹۵۵۰۶۲
امکان ورود ویروس کرونا به کشور وجود دارد؟/ روش‌های پیشگیری از انتشار ویروس کرونا
عرفانی گفت: به دلیل تردد مردم کشورمان به چین یا برعکس، هماهنگی‌های لازم انجام شده تا پایگاه بهداشت مراقبت مرزی فرودگاه امام خمینی (ره) که وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران است، کار بیماریابی مسافران چین را انجام دهند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ حسین عرفانی، رئیس اداره مراقبت از بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در پاسخ به این سوال که نگرانی‌هایی در مورد انتقال ویروس کرونا به کشور وجود دارد، گفت: خوشبختانه هیچ موردی مبنی بر ابتلای مردم کشورمان به ویروس کرونا مشاهده نشده است.

او ادامه داد: ویروس کرونا در کشور چین به دلیل جهش‌های احتمالی در حال رشد است و تاکنون  تعدادی از مردم این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند.

عرفانی در پاسخ به این سوال که برای جلوگیری از انتقال این ویروس به کشور از طریق مسافرانی که بین دو کشور چین و ایران تردد می‌کنند چه چاره ای اندیشیده اید، عنوان کرد: به دلیل تردد مردم کشورمان به چین یا برعکس، هماهنگی‌های لازم انجام شده تا پایگاه بهداشت مراقبت مرزی فرودگاه امام خمینی (ره) که وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تهران است، کار بیماریابی مسافران چین را انجام دهند و در صورت شناسایی احتمالی فرد مبتلا به ویروس کرونا، قبل از انتشار آن در جامعه، در سریع‌ترین زمان کار درمان بیمار مد نظر قرار می‌گیرد.

1398736_179

رئیس اداره مراقبت از بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه باید توجه داشت که بیماریابی افراد مبتلا به ویروس کرونا به معنای انتشار این ویروس در کشور نیست، بیان کرد: منشا ویروس «کرونا» حیوانی است، اما به عنوان عفونت تنفسی این احتمال وجود دارد که از انسان به انسان منتقل شود.

او به روش‌های پیشگیری از انتشار ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: رعایت بهداشت فردی و جمعی مانند شست و شوی دست و صورت با آب و صابون و استفاده از دستمال هنگام صرفه و عطسه کردن می‌تواند موجب پیشگیری از بروز و انتشار ویروس «کرونا» در بین افراد جامعه شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز