اسکان ۲ هزار متاثر از برف و کولاک در ۲۴ استان

۱۳۹۸/۱۱/۰۵ - ۱۰:۱۲:۰۹
کد خبر: ۹۵۵۱۲۰
اسکان ۲ هزار متاثر از برف و کولاک در ۲۴ استان
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از اسکان اضطراری ۲ هزار متاثر از برف و کولاک طی ۷۲ ساعته گذشته از سوی امدادگران و نجاتگران هلال احمر در ۲۴ استان کشور خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ مرتضی سلیمی با اعلام آخرین گزارش امدادرسانی در برف و کولاک در ٧٢ ساعت گذشته گفت: ٢۴ استان آذربایجان‌شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی و رضوی، زنجان، سمنان، قزوین، فارس، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مازندران، گیلان، مرکزی، یزد و همدان تاکنون متاثر از برف و کولاک بوده و امدادگران در ۱۳۲ محور کوهستانی خدمات امدادی لازم را به هموطنان ارائه کرده‌اند.

وی توضیح داد: در این مدت و با تلاش نیروهای امدادرسان هلال احمر ۱۱ هزار و ۷۵۵ نفر از هموطنان متاثر از برف و کولاک امدادرسانی شدند که ۶۹ نفر از متاثران به مناطق امن و ۲۲ نفر دیگر نیز به مراکز درمانی و بیمارستانی منتقل شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اسکان اضطراری یک‌هزار و ۸۰۲ نفر در برف و کولاک ۷۲ ساعت گذشته، افزود: ۱۶۰ تیم عملیاتی شامل ۸۰۰ امدادگر و نجاتگر خدمات امدادی لازم را به هموطنان ارائه کرده و ۵۸۳ دستگاه خودرو را از برف و کولاک رها کردند.

سلیمی اضافه کرد: همچنین در این مدت ۸۱۲ تخته پتو، ۳۳۰ بسته غذایی، یک‌هزار و ۹۸۸ قوطی کنسرو، ۱۳۳ کیلوگرم خرما، ۹۹۳ قرص نان، ۶۰۲ بطری آب معدنی و ۹۰۰ بسته بیسکویت میان هموطنان متاثر از برف و کولاک توزیع شده است.

وی از هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی یا پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره اضطراری ملی ۱۱۲ تماس بگیرند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: تلفن گویای ندای امداد با شماره ۱۱۲ در هر کجا که پوشش تلفن همراه وجود داشته باشد، بدون نیاز به سیم کارت در دسترس است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز