افزایش اعتبار دفترچه‌های درمان بیمه‌شدگان

۱۳۹۸/۱۱/۰۵ - ۱۴:۱۹:۲۱
کد خبر: ۹۵۵۳۴۹
افزایش اعتبار دفترچه‌های درمان بیمه‌شدگان
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه افزایش اعتبار دفترچه‌های درمان بیمه‌شدگان از اولویت‌های حوزه درمان تامین اجتماعی است،گفت:در پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد پیشرفت خوبی داشته‌ایم و با تمهیدات انجام شده به زودی در این زمینه به‌روز خواهیم شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزای برنا؛ امیرعباس منوچهری، در همایش تخصصی روسای بازرسی و رسیدگی به شکایات سازمان تامین اجتماعی که در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: با تعامل بسیار خوبی که بین وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی ایجاد کرده‌ایم، شرایط بسیار مطلوبی برای ارائه خدمات بهتر و موثر تر فراهم شده است.

او به وجود ناظرانی از اهل صدق و وفا اشاره کرد و گفت: برای تضمین بر رعایت امانت داری و مدارای کارگزاران با مردم، وجود بازرسانی از جنس صدق و وفا لازم است.

این مقام مسئول افزود: رعایت عدالت در جایی که حقوق مردم مطرح است، بالاترین وظیفه بازرسان است.

محمدرضا احمدی (مدیر کل دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایت سازمان تامین اجتماعی) نیز در ادامه این مراسم، هدف از برگزاری این همایش را نقد و بررسی فرایندهای رایج در امر بازرسی و نظارت دانست و گفت: هدف از بازرسی ها و نظارتها اصلاح فرایندها است.

او با بیان اینکه دلیل شکل گیری شکایات، انحراف از قوانین و مقررات است که این خود باعث نارضایتی می‌شود، گفت: در کشور ۱۸۳ دستگاه اداری وجود دارد که عمده کار آنان بحث نظارت است.

احمدی ادامه داد: با نظارت مستمر و مداوم بر مجموعه‌های تابعه می توان از به روز مشکلات و نارضایتی‌ها جلوگیری کرد.

مدیر کل دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایت سازمان تامین اجتماعی به موضوع اشرافیت در بازرسی اشاره کرد و گفت: اشرافیت بحث مهمی در حوزه بازرسی است.

احمدی با اشاره به عزم و اراده مدیریت ارشد سازمان به تکریم ارباب رجوع و صیانت ازحقوق شهروندی اظهار داشت: با توجه به اینکه ۵۲ درصد از جمعیت ایران تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، باید نظارت نهادینه شده و با استفاده از ابزار‌ها و تشکیلات پیشرفته در راستای ارتقای سطح نظارت اقدام شود و آن را تقویت کنیم.

 حمید داستانی (مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی) نیز در ادامه این همایش گفت: برگزاری این همایش‌ها در راستای ارتقای سطح علمی، فنی و کاری و همچنین ایجاد هماهنگی و وحدت رویه می‌تواند اثر گذار باشد.

او در ادامه اظهار داشت: برای کارآمدی بیشتر یک سیستم مدیریتی می‌توان از ابزار نظارت و تشخیص استفاده کرد.

داستانی افزود: مهمترین نقش سیستم‌های نظارتی برای مدیران، ارائه اطلاعات صحیح و نشان دادن نقاط ضعف و ارائه طریق مبتنی بر قواعد کاری، علمی و فنی است.

به گفته او می‌توان به شکایت به عنوان یک گلوگاه برای ایجاد فرصت‌های بهبود و رشد نگاه کرد و نقاط ضعف و کاستی های سیستم را شناسایی و در راستای رفع آن اقدام کرد و در تشکیلات جدید این سازمان نیز به بحث رسیدگی به شکایات توجه بیشتری شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: مهمترین اقدام بعد از دریافت شکایات، نحوه مدیریت آن به سمت مدیریت دانش و اصلاح فرآیند‌ها و جلوگیری از تکرارپذیری ناخوشنودی است.

نظر شما