شهردارمنطقه یک:

لزوم ورود مدیران شهری به تخلفات به حریم بدون اذن قوه قضاییه/ دو قانون متناقض در حوزه حریم وجود دارد/ امروزه حریم به تهدید تبدیل شده است/لزوم تدوین طرح ساختاری حریم

۱۳۹۸/۱۱/۰۵ - ۱۴:۳۸:۳۱
کد خبر: ۹۵۵۳۶۷
لزوم ورود مدیران شهری به تخلفات به حریم بدون اذن قوه قضاییه/ دو قانون متناقض در حوزه حریم وجود دارد/ امروزه حریم به تهدید تبدیل شده است/لزوم تدوین طرح ساختاری حریم
سید حمید موسوی ضمن انتقاد از قوانین موجود که با یکدیگر متناقض است خواستار لزوم اصلاح این قوانین در حوزه حریم تهران شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ سید حمید موسوی، شهردار منطقه یک در جریان رونمایی از سامانه یکپارچه هوشمند حریم شهر تهران و در رابطه با حریم تهران گفت: ما از حریم پایتخت صحبت می‌کنیم نه از حریم تهران.  این حریم نزدیک به ۶ هزار کیلومتر است.

او با بیان پرسشی گفت: اما حریم چیست؟ حریم عبارت است از قسمتی از اراضی محدوده که کنترل و نظارت شهرداری در آن ضروری است و از نظر تقسیمات کشوری شهرستان و بخش مربوط تجاوز ننماید.

موسوی گفت: عمده مشکلات ما در ضوابط و مقرراتی است که همدیگر را نقض می کنند تعاریف زیادی داریم از جمله ماده ۹۹ قانون شهرداری ها و دیگر قوانین.

شهردار منطقه یک با اشاره به قانون تقسیمات کشوری گفت: دو قانون داریم که دو نتیجه متضاد حاصل می شود. بر اساس قانون تهیه نقشه حریم به عهده شهرداری است و وزارت کشور باید آن را تائید کند. تا زمانی که نتوانیم قوانین را تجمیع و یکدست کنیم نمیتوانیم به مدیریت یکپارچه حریم برسیم.

شهردار منطقه یک با بیان اینکه امروزه  حریم تهدید است که می تواند به فرصت تبدیل شود افزود: خیلی از افراد حریم را به عنوان مکان تفریحی استفاده می‌کنند اما به دلیل اینکه ما حریم را به عنوان مکان گردشگری تجهیز نکرده‌ایم این اتفاق نیفتاده است.

او اضافه کرد: آنطور که در طرح جامع سال ۸۶  نوشته شده است ما باید در سه ماه طرح ساختاری حریم را مشخص می کردیم و تا زمانی که این اتفاق نیفتد مشکلاتی خواهیم داشت نیازمند هستیم تا در حریم مدیریت یکپارچه با حضور همه بازیگران اصلی داشته باشیم.

موسوی تاکید کرد: بر اساس قانون،  شهرداری می تواند تخلف را تخریب کند. اما کدام یک از شهرداران را می شناسید که حریم را تخریب کرده باشند و کارشان به دادگاه نخورده باشند از این رو نیاز است که قانون اصلاح شود.

شهردار منطقه یک تاکید کرد: فرودگاه امام خمینی امروزه در داخل تهران نیست و در شهر دیگر وجود دارد و این یک‌معضل بزرگ است.تصویر طرح جامع حریم از دیگر موضوعات مهم است و باید شناسنامه تایید شود که مدیریت شهری بر اساس آن به مدیریت پردازد.

او در پایان گفت: امروزه مدیران شهری نمی‌تواند بدون اذن قوه‌قضاییه به تخلفات حریم ورود پیدا کنند که باید برای جلوگیری از تخلفات این امر صورت بگیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز